Barbamamman: Så skönt att BVC-sköterskan inte var orolig, det är ju säkert som det ska allting! Det är ju så himla individuellt med utvecklingen! Stackare som fick sprutor. Konstigt att inte Freya ville gå till dagis idag, ja man kan ju fundera på varför det plötsligt blir så? Jobbigt. Skönt att syskonfotot verkade bli bra till slut.
Zandra: Jo blyg har jag väl varit sedan tonåren men det är nog lite värre nu. Men det är just i sådana större grupper så gillar jag inte att prata alls. Sen är man väl inte van vid allt sånt här som rör dagis och så, man känner sig lite bortkommen.
Ja resten av det du skrev har jag ju redan kommenterat. Men vad synd att du inte kan få läkaren som fast läkare! Hur länge kan du ha henne då? Jag är nog lite trög för jag vet inte vad en ST-läkare är. Stafettläkare? Jaha, jag trodde ni hade lite mindre lägenhet än så nu. Ja jag hade också verkligen velat ha badkar, men det finns absolut ingen plats till det.
Japp, vår ena duschdörr är lös så det är bara en tidsfråga innan nån får den i huvudet.
Madde: Det låter ju som bra föräldramöten ni har! Jag har förresten varit inne i ditt galleri och kollat på Julius - vilken söt kille du har! Jättegullig.
Pilea: Jag förstår att du vill ta bort tallen, det blir ju så barrigt! Men vad dyrt det var då. Hoppas ni kan få ett bättre pris.
Glittrax: Det är säkert normalt ska du se! Det verkar vara många som blir flyttade en hel del på RUL, så som barbamamman t ex. Men trist att vara kortare gången..
Selma tackar för grattis. Vi har haft en lugn och lagom dag.
På eftermiddagen kom min pappa och mina två bästa vänner och åt våfflor och firade Selma. Jag har väl tyvärr fått lite mjölkstockning igen, har haft ont i ena bröstet ett par dagar och idag fick jag "den" huvudvärken. Precis när gästerna kom på eftermiddagen så fick jag SÅ himla ont i huvudet, men det släppte med en huvudvärkstablett och sedan dess har jag knappt ont. Selma tyckte nog om dagen, fast hon gillade nog ballongerna lika mycket som presenterna.
Hon gillade tågloket tror jag, men ritgrejen var inte riktigt så uppskattad som jag hade trott. Hon gillade målarböckerna och pennorna dock. Sen fick hon ett Hello Kitty "golvpussel" med jättestora bitar av mina kompisar, det gillade hon tror jag! Mest gillade hon nog setet med pärlor för att göra halsband. Men det har ju varit fullt upp hela kvällen så hon har inte direkt hunnit leka med några leksaker än, vi får väl se vad hon tycker imorgon.
Arvid har varit så ledsen idag, jag tycker så synd om honom.
Han som annars är världens nöjdaste kille. Han har försökt bajsa idag med.. Jag är så villrådig vad man ska göra... Försöka få det att fungera med att ge välling och massor av katrinplommon, magmassage osv, eller sluta med vällingen illa kvickt och hålla sig till bröstmjölk.. Men snart är han ju 6 månader och då behöver de ju börja så smått med annat. Idag var jag i alla fall och köpte katrinplommon och han fick en ganska stor portion, samt även katrinplommonjuice att dricka till. Nu ska det ut!