Barbamamman: Ja just ja, detta är ju den "dåliga" sidan för honom att ligga på, då är det ju ännu konstigare! Synd att det inte blev något med huset! Låter ju jättemysigt att de lagar mat ute på stormkök på dina barns förskola.
Pilea: Det är ju så härligt när man känner att man både får saker gjort och får tid med barnen. Att göra dem delaktiga inser jag också är så viktigt, och man märker ju hur barnen älskar det och växer med uppgiften. Ändå är det så lätt att göra det själv för att det går fortast så.
Zandra: Vad mysigt med ost och kex.
Ja det är ju förstås mycket som ska klaffa fortfarande då, men så roligt att hon i alla fall VILL satsa! Förstår att det är jättespänd väntan nu! Härligt att du fick städat lite, det fick jag med och det är så skönt.
I natt har vi haft något av en strulnatt för en gångs skull! Vet inte hur många gånger Arvid har vaknat i natt. Man har ju blivit bortskämd med att han vaknat 1 eller max 2 ggr per natt nu länge. Men jag tror det är tänder på gång, han har händerna i munnen hela tiden, och började bita mig i handen förut (var något nervös att därefter stoppa in bröstet i munnen på honom...) Och så känns det annorlunda igen när han äter, så som det gjorde även sist gång innan tänderna tittade fram.
Barnens mormor var här redan kl 9 och hämtade Selma för att ta med henne till badhuset. Selma var SÅ laddad!! Sen ska vi andra i familjen komma dit också för en sen lunch. Så vi funderar väl på vad vi ska hitta på.
Det låter ju som att era barn är ute mycket på dagis, eller så det ska vara tycker jag. Selma är ju bara där till kl 14 så om de går ut efter det vet ju inte jag. Men kl 14.15 är det mellanmål och sen verkar många barn hämtas runt kl 15 så om de går ut på eftermiddagen så är det nog inte så många barn som är kvar då. Det är annat än bara utevistelsen som gör att jag tvekar, kanske jag ska nämna. Hade det bara hängt på det hade jag inte brytt mig. Enda haken med att byta förskola för Selma är nog att hon har sin älskade kompis Isabelle där.
Det är mest det som gör att vi tvekar. Men nu hittade jag hennes mamma på facebook, då finns ju möjligheter att hålla kontakt ändå så att barnen kan träffas ibland. Sen blir nog ett dagisbyte ändå inte aktuellt förrän Arvid ska skolas in nästa vinter, skulle jag tro.
Nej nu får vi väl passa på att hitta på något innan vi ska gå till min mamma. Och Arvid är knepig här och vill inte gärna ligga själv.