Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Aha, han är född i mars redan! Ja då förstår jag.
Aha, han är född i mars redan! Ja då förstår jag.
Jag glömde berätta förut... Min mormor hade ramlat troligen onsdag kväll och brutit armen, hon hittades av hemtjänsten på torsdag morgon. Så nu är hon på sjukhus och är lite svår att få kontakt med och så...
Usch vad man känner sig som en dålig förälder ibland. Jag har varit SÅ sur och grinig hela helgen! Och nu så skulle Selma städa lite i sitt lekrum innan hon skulle gå och lägga sig och både jag och Andreas försökte få henne att städa men hon bara velade med annat och skulle inte städa. Till slut sa jag att om du inte skyndar dig att städa nu så hinner inte du och pappa läsa bok innan du ska sova för det är så sent nu. Hon ville ju absolut läsa bok men skärpte sig ändå inte så till slut bara Andreas bar henne till badrummet och borstade tänderna på henne och gjorde som vi hotat, la henne direkt i säng utan någon bok. Så nu är hon rätt förbannad här.. Jag VET att det säkert finns jättebra och pedagogiska och positiva sätt att få henne att städa på, men jag orkar inte. Och Andreas är väl mer sån att "hon ska lyda" så han tyckte nog att detta var rätt metod. Jag bara känner att jag har varit en värdelös mamma hela helgen. Det är inte en sån mamma jag vill vara. Det tar så lång tid att jobba upp förtroendet igen. Sen kommer en kompis med bebis hit på besök imorgon så jag skulle behöva röja här för Selma har härjat nåt otroligt här under eftermiddagen. Och så har jag hur mycket tvätt som helst att vika.. Jag och Andreas ska se på film här men känns inte som jag kan njuta av det alls längre.
Zandra: Oj, ska du väva sådant avancerat! Det hade jag nog inte haft tålamod med, hehe. Ojoj att de redan bråkar så om leksakerna! Känns ju rätt långt kvar här kan man säga. Men har hon redan krypit för första gången! Hon är då minsann tidig, och ja det hade nog varit rätt jobbigt om hon började krypa nu.
Men fy vad otäckt med flickan!! Hoppas verkligen de hittar henne oskadd. Ja det är ju jättebra att din sambo vill hjälpa till sådär! Sambon har visat sitt intresse för henvärnet men det verkade inte vara någon ordning och blev inte så mycket med det.
Ja jag känner mig bättre faktiskt! Känner mig inte lika deppig längre så jag hoppas det är på väg att bli bättre.
Nej, mot sängen!!
Det var alltså nu idag Arvid sov i vagnen så jag fick en del gjort, såg att det lät som att det var igår..