Pilea: Så jobbigt med bonusfarfar.
Ja det är ju inte "bara bara" att få ett nytt organ sådär, som du säger alla mediciner man måste äta för att kroppen inte ska stöta bort det nya organet. Jag håller tummarna! Kul att ni fick så mycket gjort i helgen. Ja ni har kanske rätt angående Selmas nattblöja. Jag köpte ju plastad frotté och så fort den kommer så ska vi testa. Kul att trädet ryker snart!
Ain: Säger samma till dig, vi ska nog ta och testa att ta bort blöjan nu. Låter ju "skönt" att Miriam också kissade i blöjan men ändå var torr när ni tog bort den. Jag frågade ju på BVC för ett litet tag sedan och hon sa att man kunde ta bort den när den varit torr på morgnarna ett tag. Jag tycker det låter lite tokigt, för som sagt om Selma skulla ha blöja på sig dagtid så skulle hon också kissa i den, ändå är hon torr utan den.. Vilken härlig helg ni verkar haft! Kul att få komma ut på middag utan barnen. Och vad spännande med ponnyridning. Men så busig Benjamin är då som inte låter mamma sova på nätterna. Så jobbigt!
Barbamamman: Låter svårt att köpa julklappar till en tonårskille! Och dataspel och sånt är ju så himla dyrt. Och om inte pengar fungerar heller så blir det ju ännu svårare. Jag hoppas verkligen du får godkänt i svenska och sen kommer in på utbildningen. Det låter ju jättejobbigt att må så dåligt över att gå tillbaka till sitt jobb.
Jag skulle också vilja utbilda mig, men vet inte till vad..
Zandra: Jag förstår precis humöret du är på, när man ser negativt på precis allt. Och jag kan förstå att du intev vill dra upp allt gammalt, men ändå tror jag du inser att det är viktigt för att en gång för alla bli kvitt alla demoner. Som ett citat som jag tror "Reyngirl" skrev på FB: "I'm not saying it's going to be easy, I'm saying it's going to be worth it." Skönt att du fick prata av dig lite, du behöver det! Så jobbigt att det aldrig riktigt löser sig med Dans diagnos..
Nu har vi varit på VC, fick bara visa upp handen och tån för en sköterska men hon gav bra råd. Vi ska testa så först, för även om hon har väldigt ont i tån så var det nog ändå ett lindrigt nageltrång (jämfört med hur de kan vara). Jag är bara glad att de inte behövde undersöka eller greja mer med tån eftersom hon har så ont! Så 2 ggr om dagen ska hon bada fotbad i såpavatten (bakteriedödande) och sen på med bakteriedödande salva och linda in det, sen plåster. Och handen ska vi bara ta densamma salvan och om det blir värre ska vi återkomma. Det KAN vara så att det blivit en köldskada eftersom vi tror att såret just kom av att hon ramlade på is. Det stämmer ju in på att vi beskrev det som att det ser ut som ett brännsår, de ser ungefär lika ut. Annars är det väl nån infektion.
Nu har vi ätit lite god lunch och sitter och mumsar på varsin stor muffin.
Selma framför Shrek och jag framför datorn, inte dumt!
Nu kan jag konstatera att syskonvagnen är hemsk att köra i snö! Speciellt med båda barnen i. Minsta snövall eller snöhög är jättejobbig att ta sig förbi. Och här i stan plogar de bara för de som just bara går, verkar inte vara nån tanke på de som har barnvagn/rullator/rullstol eftersom det oftast är snövallar vid övergångsställena. Undrar hur de tänker?
Min mamma har undrat vad Arvid "önskar sig" eller behöver i julklapp men jag har inte kommit på nåt annat än kläder, men idag kom jag på det - en babypulka! Verkar ju bli en snörik vinter igen så det kan vara mysigt. Så det skulle hon köpa. Han kan ju ha den även nästa vinter.