Inlägg från: Blomsteröga |Visa alla inlägg
  • Blomsteröga

Mammor i Umeå

Vi måste också passa Wilma somnade i sin säng nu och jag ids inte väcka henne. Dessutom har Wilmas pappa någon typ av influensa med hög feber. Det vore dumt att riskera att smitta någon ifall vi också blir sjuka. Hoppas att det inte är någon som blir ensam kvar nu bara.

Miss Dezibel, Oj stackars liten! Hoppas att det går bra på barnmottagningen och att han blir bättre snabbt.

Hannaelida, Jag förstår att du inte vill gå ut när det är så kallt med din lilla.

Hoppas att alla bebisar kryar på sig och att vi snart kan fika igen.

• Blomsteröga

Trevligt att ni var två som blev kvar trots det stora manfallet Jag hänger också på nästa vecka om vi är friska och inte mitt upp i faser och annat
    Vi tror att W är i nittonveckors-fasen fast den kom lite sent. Det är en tunn gräns mellan gapskratt och gallskrik och det är nästan bara mamma som duger. Tålamodet är kort och inget är bra. I alla fall inte någon längre stund. Hå hå ja ja.

• Blomsteröga

MissDezibel, Hur är det med Harry?

Umeåtjej, Hur mår Tim?

Det är inge roligt när de blir sjuka de små

• Blomsteröga

Jag vill också komma.
    Malla, Jag ska försöka planera bättre och inte ha en sovande Wilma när vi ska iväg Jag tycker att vi borde ha klarat oss från flunsan som sambon har haft, men vem vet. Jag satsar i alla fall på Vaniljdrömmen på fredag

• Blomsteröga

Vi är fikasugna. Först trodde jag att Wilma hade feber igen, men jag hade lagt henne på golvet där det går en varmvattenledning. Hon blev ju kokhet stackarn. Förhoppningsvis var det bara därför hon var varm. Jag tycker vi har varit krassliga mest hela tiden efter jul. Jag siktar på att vi kommer imorgon.

• Blomsteröga

Alltså hur svårt ska det vara. Jag som var så sugen på att komma ut och träffa er, men Wilma bara sover och sover. Jag har plockat ur diskmaskinen och slamrat lite extra, men hon sover vidare. Få se om hon vaknar så jag hinner förbi en liten stund, men det verkar tveksamt. Det känns inte så kul att väcka henne när hon sover så hårt.

• Blomsteröga

Tack för trevligt fika! Det var kul att jag hann dit till sist och det känns som att jag gärna hade suttit och snackat en stund till. Nu var det i och för sig tur att jag valde att mata hemma. Efter halva flaskan brakade det i blöjan och det blev bad för Wilma och klädbyte för mig Jösses säger jag bara

• Blomsteröga

Niskalainen, Oj då. Jag har inte så mkt erfarenhet av vattkoppor annat än att jag hade det själv när jag var elva år. De få koppor jag fick satte sig i tinningen och nacken. Jag minns att vi lindrade klådan med potatismjöl. Vad roligt att du fick en trevlig kväll.

Vi kan bara fredag. Har föräldrautbildning på torsdag. I och för sig skulle vi hinna med båda, men det känns som att det blir lite mycket på en och samma dag.

MissDecibel, Vad sorgligt med begravning. Det låter klokt att ta det lite lugnt dagen efter.

• Blomsteröga

Niskalainen, Vad skönt att det inte var vattkoppor. Det skulle vara skönt att göra bort det, men lite större kan de få bli innan tycker jag

• Blomsteröga

MissDezibel, Vi ärvde babyskyddet efter kusinerna och vi har köpt en Britax Hi-way som vi ska montera i helgen. Den är plustestad till 18 kg och godkänd till 25 kg bakåtvänd så våran förhoppning är att hon ska kunna åka bakåt till hon är fyra utan att byta stol, men det återstår att se om det blir så
    De kan nog sitta lite längre i two way stolen, men jag tyckte inte att hon satt lika bra nu.Twoway är även godkänd framåtvänd, men jag skulle nog satsa på en lättare bältesstol när det blir dax att vända barnet.

Svar på tråden Mammor i Umeå