Mammor i Umeå
Tack för trevligt fika! Som vanligt Vi skulle kanske kunna vara här nästa vecka om ni vill.
Umeåtjej, Vad hette den där salvan vi pratade om. Minnet är kort. Suck!
Tack för trevligt fika! Som vanligt Vi skulle kanske kunna vara här nästa vecka om ni vill.
Umeåtjej, Vad hette den där salvan vi pratade om. Minnet är kort. Suck!
Välkommen till tråden och fikaträffar Hannaelida och fesun Jag antar att jag ändå inte är anonym på den här siten längre... Jag heter Elisabeth och har en dotter som heter Wilma som är snart fem månader.
Niskalainen, Jag satt just och funderade på hemmafika. Wilmas farmor var här i helgen och hon blev jätteförkyld. Nu tycker jag att Wilma börjar hosta också. Fast jag vet inte, ibland hostar hon ändå. Hur som helst vill vi inte smitta ner några andra föräldrar och bebisar så det kanske är bäst att skjuta på det en vecka.
G'morron!
Wilma är lite snuvig. Inte så farligt, men jag hoppar över fika den här veckan. Farmor blev ganska ordentligt sjuk med feber så jag hoppas att det inte blir värre.
Lägger in länken med öppna förskolorna i fall ni inte har sett den
http://www.umea.se/umeakommun/utbildningochbarnomsorg/forskolaochbarnomsorg/oppnaforskolor.4.bbd1b101a585d7048000175728.html
Jag är osäker på fika den här veckan också. Wilma hostar och är lite gnällig fortfarande. Dessutom börjar jag känna något i halsen Ja, ja det är väl bara att vänja sig... Med småbarnsåren kommer ju diverse barnsjukdomar har jag hört
Och nu säger W:s pappa att han också känner något i halsen. Määäh!
Jag har funderat på att gå till öppna förskolan på Ersboda. Jag tror det brukar vara sångstund halvelva på tisdagar, men de öppnar tidigare. På tisdagar är det upp till 18 månader. Någon som har lust att haka på nästa vecka. Om vi är friska då förståss.
Jag vill nog också fika nästa vecka
Niskalainen, Roligt med dop. Det kommer säkert att bli jättefint. Jag tycker att jag drömmer mer konstigheter sen jag fick barn. Efter att Alex och Anna glömde Oves undulat i källaren (solsidan) drömde jag att jag glömde min hund i bilen i två dygn. När jag kom på det hade han tappat tänder och var alldeles slö. Jag var ledsen när jag vaknade. Min hund dog för sju år sedan. Det är märkligt hur det blir i drömmarna.
Wilma har gråtit i sömnen ett par kvällar. Hon drömmer nog en del jobbiga saker hon också Som tur är går det över om man lägger handen på henne.
Ellabay, Jag såg på TV:n. Det verkar helt kaotiskt i Stockhomstrakten. Här skiner solen, men det är kallt. Brr.
Ja onsdag passar mig också. Svärföräldrarna kommer så det blir svårt att vara här.
Hannaelida, Vaniljdrömmen finns på Älgvägen, Mariebergs centrum. Kolla på Eniro. Du har Tenton gym och Mariakyrkan på ena sidan parkeringen och Cafeét på andra sidan.
Fesun, Äsch då. Hoppas du kan haka på nästa gång istället.