Inlägg från: Emmelinan |Visa alla inlägg
  • Emmelinan

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Wow, sa haftigt, Michaela!!

• Emmelinan
    MariaM78a skrev 2011-01-13 17:02:21 följande:
    QT: ser inte bilden vad är det för väska? :)
    Om det ar Cherry's vaska du menar sa ar det en LV-kopia. JATTEFIN!
  • Emmelinan

Gjorde en liten mossa... som troligen inte kommer behovas anvandas forran nasta host/vinter, sa jag virkade den lite storre. (Snabbt och latt projekt om nagon ar sugen. )

• Emmelinan

Tack!

Mannen min tycker jag ska tagga ner en smula... "hon kommer ju bli helt svettig om hon ska ha pa sig alla dina virkade plagg hela tiden!"

• Emmelinan
    ASL skrev 2011-01-13 22:29:25 följande:
    Men åh så söt!!
    Är det inte svårt om man inte virkat tidigare?!
    Jag skulle annars gärna testa på för jag kan säkert få lite starthjälp av min mamma eller mormor, om du har nåt mönster (eller vad man nu har när man virkar?) Solig
    Nejda! Tror det ar ett toppenmonster att borja med! Nu virkar jag ju iofs ofta och mycket, men den har mossan AR enkel. Det ar bara tre olika sorters maskor. Monstret ar visserligen pa engelska, men jag kan skicka med en kort/snabb forklaring vad forkortningarna pa engelska ar for maskor pa svenska. Har din mamma eller mormor virkat forr kan de absolut hjalpa dig! Jag skickar det till dig nu!
  • Emmelinan

LIAB: Vart har ni kopt lakanen? Jag letar efter ett vitt lakan med lite spets sa dar som man kan vika over filten jag virkat... :)

Jattefin korg!! Och jattesot bebis!!!

• Emmelinan
    mammaSöt skrev 2011-01-16 19:22:35 följande:
    De fanns till spjälsäng visserligen, men ändå, på jusk rean igår här i sthlm :) Min kompis köpte
    Aha. Tack!   Det ar till spjalsang jag vill ha! Far nog be mamma kopa och ta med sig nar hon kommer for har finns bara quiltar och lakan med gummiband som gar runt madrassen (sk "fitted sheets").... (finns ju sakert vanliga "platta" lakan oxa, men jag kan inte riktigt hitta nagra...)

Har en vision om hur jag vill ha det med den filten, och den visionen gar inte riktigt att rubba. Antingen ska det vara sa i spjalsangen, eller i vagnen, men "sa" ska det vara iaf! Oavsett var!
  • Emmelinan

Vi har haft namn bestamt sen en tid tillbaka, men vi haller de hemliga for alla/allmanheten tills bebis ar har och vi kan presentera henne med sina namn! Hjärta (bara min mamma som fatt veta fornamnet... KUNDE inte halla mig! )

• Emmelinan
    Julius32 skrev 2011-01-18 16:06:24 följande:

har lagt fram alla kläder som vi har hittills till bebben ... 

och så sängen som vi fick köpa av en kollega (bilden är från deras sovrum) 
    mannen köpte kudde och täcke idag, nu ska det sys sängkläder! Skrattande

Vad kul! Ni verkar vara klara med kladerna (precis som jag ar typ det narmaste aret! hahaha)

Vilken FIN sang!!! Me like!

• Emmelinan

MariaM78: en sån mössa tar ett par timmar att göra (för mig). Så visst kan jag virka på beställning. Men den ÄR lätt att göra själv!

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.