Inlägg från: danosani |Visa alla inlägg
  • danosani

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Det är så att om BM som utför UL ser vad det är för kön, och man har sagt att man vill veta, så måste de berätta. Däremot är det ju en medicinsk undersökning så fokus ska inte i första hand läggas på könet. För två år sedan var det big nono här där jag bor, utanför Gbg, att de ens ägnade en tanke åt det. När vi var nu i veckan på samma ställe, så sa hon att de beslutat att ägna en stund åt könet i slutet, om det fanns tid över till det.

Vi fick veta, till vår stora förvåning, men hon var inte jättesäker så vi ska på köns-UL i december.

Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • danosani

Vad trist! Jag var säker på att Nike var en pojke, bombsäker. Men så föddes hon och jag bara grät och grät när de sa att det var en flicka Haha. Helt chockad!

• danosani

Va, 3D-ultraljud är ju visst tillåtet?! :S Finns på flera kliniker i Göteborg, även Malmö och Stockholm vad jag vet.

• danosani

Jag har varit utbredd båda gångerna och det har varit flicka en gång, pojke en gång (om man ska tro på RUL). Tycker inte att det är skrivet i sten vad könet är om man bara går efter magform, hjärtljud osv Drömmer

• danosani

Miraclee, misströsta icke! Kan meddela att min mage börjar bli något ivägen när jag ska böja mig och plocka en miljon leksaker, tvätten, diskmaskinen osv. Så på minst en punkt kan du skatta dig lycklig Det var väl nån i tråden som varit helt platt tills v 30 och då fått värsta megamagen?

• danosani
    miraclee skrev 2010-12-02 19:45:56 följande:
    Haha, nä.. löjlig sak o va bitter över kanske, men.. jag vill verkligen ha en fin kula!! :(

Joo enda positiva är ju att jag är så smidig fortfarande, eller ja.. jag är ju i princip exakt som innan så.. ;) Kan inte påstå att min är ivägen... (än) haha! :D

Hmm.. va de? Har jag missat isåfall.. :D
    Jag hade nog också varit bitter! Förstår att du längtar. Tror att vi alla oavsett när vi fick magen kommer att vara SVINtrötta på den i slutändan :P
  • danosani

Jag väger mig i princip aldrig. Att döma av utseende och att kläderna sitter som vanligt med undantag för magen.. Så har alla kilon satt sig på mage och tuttar precis som sist. Tycker att just vikt bara är en siffra, gravid eller ej. Huvudsaken är hur man känner sig och mår. Gick upp 23 kg med Nike, utan svullnad osv, men det störde mig inte. Dessutom rinner de av med amning och promenader :)

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.