• Kajsa74

Babyproffsen Barkarby = sämst

Var på Babyproffsen i Barkarby häromdagen och skulle köpa en paraplyvagn. Det kom genast fram en kvinna som jag tror är butikens ägare. Hon var väldigt "pushig" och på, en riktig säljare, dock väldigt trevlig.
    Hon rekommenderade en annan vagn som blir fyrkantig när man fäller ihop den, vi testade och tyckte den kändes väldigt stabil och bra och hon pratade så gott om vagnen och dumma som vi var så köpte vi den.
    När vi sedan kom hem upptäcker vi att när man fäller ihop den så hamnar dynan på marken och eftersom vi bor på landet och har grusväg så kan vi inte ha det så. Inga problem, tänkte vi, vi åker tillbaks imorgon och lämnar tillbaks vagnen alternativt byter till en annan.

Döm om min förvåning när vi varken fick lämna tillbaks eller byta den!!! De har varken öppet köp eller bytesrätt på barnvagnar!!! Jag kan ta att det inte är öppet köp, men borde de inte visa lite "goodwill" och byta vagnen i alla fall??? Då har de ju i alla fall behållt pengarna.. Extremt stelbenta! De sa till mig att lägga ut vagnen på Blocket...

Vi åkte sedan till Barnens Hus i Infra City och köpte den paraplyvagn vi egentligen bestämt oss för. (Som för övrigt kostar dubbelt så mycket som den vi köpte på Babyproffsen.) Vi frågade där vad deras policy ang öppet köp och bytesrätt är och fick till svar: Inga problem, kör inte vagnen ute och behåll alla etiketter som sitter på vagnen så får ni antingen lämna tillbaks eller byta vagnen.
    Världsklass!!! Man blir aldrig besviken på Barnens Hus i Infra City!
    Babyproffsen kommer jag aldrig mer att sätta min fot på!
    Tänk så lite som gör skillnad och att man kommer tillbaks och handlar mer! Visst, vi valde att köpa vagnen på Babyproffsen, men varför inte göra kunden nöjd??

• Svar på tråden Babyproffsen Barkarby = sämst
  • IntheSky

Tyker inte heller om Babyland i Barkarby... var där med halva släkten i släptåg, höggravid och stressad och behövde köpa en badbalja. De dom hade som skulle passa mitt lilla utrymme kostade 300 kr (för en plastbalja!!) och fanns bara i svart och rosa. Svart känns inte så kul och en rosa ville jag inte ha till min tjej, försöker hålla det könsneutralt, så jag frågade efter en vit. Det hade dom inte, sa försäljaren. "Då ska jag inte ha nån", svarade jag. "Men det är ju bara en badbalja", sa försäljaren och fnyste. Kan sga att jag blev rätt förbannad. Ska jag köpa en jävla plastsak för 300 så ska jag väl iaf ha en färg jag gillar. Kan tillägga att det blev en vit från grannen IKEA för 79:-.
    Jaja, småsaker, inte hela världen. Men jag erkänner; jag är noga med bra service och trevligt bemötande när jag ska ge ett företag mina pengar. Det är det minsta man kan begära.

• ERLI
    Kajsa74 skrev 2010-09-05 21:07:30 följande:
    Var på Babyproffsen i Barkarby häromdagen och skulle köpa en paraplyvagn. Det kom genast fram en kvinna som jag tror är butikens ägare. Hon var väldigt "pushig" och på, en riktig säljare, dock väldigt trevlig.
    Hon rekommenderade en annan vagn som blir fyrkantig när man fäller ihop den, vi testade och tyckte den kändes väldigt stabil och bra och hon pratade så gott om vagnen och dumma som vi var så köpte vi den.
    När vi sedan kom hem upptäcker vi att när man fäller ihop den så hamnar dynan på marken och eftersom vi bor på landet och har grusväg så kan vi inte ha det så. Inga problem, tänkte vi, vi åker tillbaks imorgon och lämnar tillbaks vagnen alternativt byter till en annan.

Döm om min förvåning när vi varken fick lämna tillbaks eller byta den!!! De har varken öppet köp eller bytesrätt på barnvagnar!!! Jag kan ta att det inte är öppet köp, men borde de inte visa lite "goodwill" och byta vagnen i alla fall??? Då har de ju i alla fall behållt pengarna.. Extremt stelbenta! De sa till mig att lägga ut vagnen på Blocket...

Vi åkte sedan till Barnens Hus i Infra City och köpte den paraplyvagn vi egentligen bestämt oss för. (Som för övrigt kostar dubbelt så mycket som den vi köpte på Babyproffsen.) Vi frågade där vad deras policy ang öppet köp och bytesrätt är och fick till svar: Inga problem, kör inte vagnen ute och behåll alla etiketter som sitter på vagnen så får ni antingen lämna tillbaks eller byta vagnen.
    Världsklass!!! Man blir aldrig besviken på Barnens Hus i Infra City!
    Babyproffsen kommer jag aldrig mer att sätta min fot på!
    Tänk så lite som gör skillnad och att man kommer tillbaks och handlar mer! Visst, vi valde att köpa vagnen på Babyproffsen, men varför inte göra kunden nöjd??
    Varning för hemsk butikschef. Jag kan inget annat göra än att hålla med. Hon är en väldigt dålig servicemänniska. Jag går aldrig mera dit. Tråkigt för man känner sig stött när man går därifrån. Stackars personal.
  • ERLI
    IntheSky skrev 2010-11-02 17:17:56 följande:
    Tyker inte heller om Babyland i Barkarby... var där med halva släkten i släptåg, höggravid och stressad och behövde köpa en badbalja. De dom hade som skulle passa mitt lilla utrymme kostade 300 kr (för en plastbalja!!) och fanns bara i svart och rosa. Svart känns inte så kul och en rosa ville jag inte ha till min tjej, försöker hålla det könsneutralt, så jag frågade efter en vit. Det hade dom inte, sa försäljaren. "Då ska jag inte ha nån", svarade jag. "Men det är ju bara en badbalja", sa försäljaren och fnyste. Kan sga att jag blev rätt förbannad. Ska jag köpa en jävla plastsak för 300 så ska jag väl iaf ha en färg jag gillar. Kan tillägga att det blev en vit från grannen IKEA för 79:-.
    Jaja, småsaker, inte hela världen. Men jag erkänner; jag är noga med bra service och trevligt bemötande när jag ska ge ett företag mina pengar. Det är det minsta man kan begära.
    Du måste väl mena Babyproffsen?
  • spratteldockan

Faktiskt skönt att höra att andra har varit med om liknande på just Babyproffsen i Barkarby. Jag hade en konstig upplevelse där för nästan ett år sen när jag var intresserad av en babygunga.

Jag hamnade i en diskussion med en lång ljus kvinna som jobbade där om gungorna. Det var ingen kritik mot babyproffsen utan mer allmänt som att det hade varit praktiskt med nätsladd till gungan istället för batterier. Konstigt nog verkade hon bli arg över att jag överhuvudtaget hade en egen åsikt och helt plötsligt vände hon på klacken och gick därifrån med ett högljutt "USCH!".
    Jag stod kvar som en fågelholk och fattade inte riktigt vad som just hänt. Men sen dess har jag inte varit på Babyproffsen i Barkarby kan jag säga.

• Lolloooo

jag har oxå negativ erfarenhet från babyproffsen i barkarby, dock skulle jag köpa en bilbarnstol, och jag ringde innan och frågade om just den modellen jag ville ha fanns kvar, och om dom hjälpte till att sätta fast den i bilen. javisst svarade mannen jag pratade med, det skulle absolut inte vara några problem, det skulle dom fixa!
    När vi kom dit bad jag om hjälp, en kvinna stönade å tyckte det var hemskt jobbigt, men följde med ut, och stod och pekade vart vi skulle sätta fast spännbanden, och sen gick hon in igen.. så jag fick gå in igen och fråga om hon kunde följa med ut och titta så vi satt den rätt, jaja suckade hon, (kan tillägga att butiken var HELT TOM, med 3 andra personal där) hon kollade snabbt in i bilen och sa, ja det ser väl bra ut, och gick sedan in igen... kände inte ens på stolen så den satt fast... och kollade inte så vi satt säkerthetsbältet rätt, eller att stödpinnen satt i marken...

ja... tack för hjälpen lixom....?

• Alexi

Kul att läsa den här tråden, vi känner nämligen precis samma sak. Reklamationer är de helt värdelösa på, världens mest misstänksamma beteende och jättestelbenta, noll goodwill. Vi ångrade bittert att vi köpte vår babyvakt där när vi blev tvungna att reklamera den... Kommer aldrig mer köpa något dyrt där.

• Ruggugglan
    stor grön drake skrev 2010-09-16 19:15:17 följande:
    Snälla, dra inte alla över samma linje som BP i Barkarby.
    BP i Norrtälje är extremt trevliga, tjänstvilliga och så serviceminded att det är underbart! När de råkade beställa fel reservdel till vår emmaljunga vagn (fel del av suflettfästet) fick vi andra sidans fäste på köpet som kompensation.
    Håller med om att alla BP inte är likadana. Babyproffsen i Gislaved har en otrolig service och jag är en mycket nöjd kund!
  • theodor

Vi har också blivit illa bemötta av butiksägarinnan i Barkarby. Anna heter hon tror jag. Jag och våra vänner kommer aldrig att handla där igen. Hemsk butik!  De borde inte få använda sig av namnet babyproffsen!

• Hulda09

Intressant att läsa en sån här tråd när man själv bara har goda erfarenheter utav BP i Barkarby. Jag har alltid blivit väldigt väl bemött utav alla i personalen där. Ägarinnan Anna hjälpte mig till och med att reklamera en vara som jag egentligen köpt på Babyland men som Babyland VÄGRADE att hjälpa mig med. Hon ringde till olika ställen och ordnade fram en ny vara åt mig fast hon inte ens har märket i sitt sortiment och varje gång jag undrat något om vår vagn har hon ordnat det direkt.
    Däremot avskyr jag personalen på Babyland, de har ett värdelöst servicebeteende!

Som sagt spännande att man kan ha så olika erfarenheter

• Seaturtle

Jag har haft flera dåliga erfarenheter från Babyproffsen Barkarby och just denna Anna, som tydligen ska vara ägaren.

Vår vagn hade gått sönder på planet för ett par år sedan och SAS samarbetade med Babyproffsen och skickade oss dit för reparation eller liknande. Hon står framför mig och min man, ringer upp SAS och pratar med någon där. Säger högt och ljudligt att hon har ett par som har en trasig s-k-i-t vagn och hur märkligt det är att folk köper sådana. Snacka om nedvärderande!!

Nu väntar vi syskon och gick in för att titta på syskonvagn. Hon var väldigt pushig och jag kände mig väldigt stressad att ta ett beslut. Men vi fick ett bra pris på en utgående färg så vi köpte den, en liggdel och ett regnskydd. Vi skulle hämta allt dagen efter. 

På kvällen pratade jag med en kompis som erbjöd sig att låna ut sin liggdel och det var ju kanon för oss! Vi har inte haft det jättefett med pengar, så man tar ju alla chanser att spara några kronor.

När vi åkte för att hämta allt kom vi på att vi måste ju pröva om vagnen får plats i bilen. När jag frågade henne om det var ok att vi provar vagnen i bilen sa hon att vi har ju köpt den så vi kan göra vad vi vill med den ( indirekt menade hon antagligen att hon skiter i om vi får in den i bilen eller inte - hon tänker inte ta tillbaks den). Nu fick den plats bra i bilen så det var lugnt men det hade inte blivit kul om den inte passat. Som säljare tycker jag att det även ligger i hennes intresse att man kollar upp det innan man gör köpet, som kund kanske man inte tänker på sådant. 

Så säger jag att vi skulle få låna liggdelen och regnskydd av en kompis och vill göra återköp på dem. Hon blir SKIT sur och säger att det går inte- hon har ju monterat liggdelen på vagnen (det är två jätte enkla steg som tar två sekunder att utföra) men hon ändrar sig trots all och gör ett återköp.

Under tiden hon gör återköpet pratar hon oavbrutet om att den liggdelen vi ska få låna säkert är trasig för folk brukar inte vara försiktiga och att den troligtvis inte går att fästa på vagnen. Jag säger att visar det sig att den är trasig så får vi komma tillbaks och köpa liggdelen, men då var det den absolut sista hon hade och den skulle med all säkerhet flyga ut ur butiken under närmaste timmen. Så hon menar att det är kört för oss eftersom vi tog dåliga beslut. Och så fortsatte hon tills vi lämnade butiken.

Jag & min man var helt CHOCKADE!! Vad har hon för rätt att prata till oss på det sättet??!!

Sättet hon behandlar kunder på och pratar med oss är under all kritik!! Jag har arbetat i butik större delen av mitt liv och jag är FÖRUNDRAD över att hon - speciellt som ägare - har så fantastiskt dålig (obefintlig) kundservice!!
    Inte heller informerar de om att de inte har öppet köp. Jag menar,  att köpa barnvagn är en stor grej, det är helt sanslöst att de inte har öppet köp!!

Jag & min man kommer ALDRIG att handla där igen och jag ska se till att berätta för alla jag känner ( de flesta har eller ska få barn) att aldrig handla där heller!! 

Och vad då barnvagnsoutlet som an av ovanstående inlägg menar?? Och att det är därför de inte har öppet köp - det är samma priser i Barkarby som på andra Babyproffsen.

Det blev ett långt inlägg, hoppas att det kan hjälpa någon som är i valet & kvalet att handla på Babyproffsen!

Svar på tråden Babyproffsen Barkarby = sämst