• Kajsa74

Babyproffsen Barkarby = sämst

Var på Babyproffsen i Barkarby häromdagen och skulle köpa en paraplyvagn. Det kom genast fram en kvinna som jag tror är butikens ägare. Hon var väldigt "pushig" och på, en riktig säljare, dock väldigt trevlig.
    Hon rekommenderade en annan vagn som blir fyrkantig när man fäller ihop den, vi testade och tyckte den kändes väldigt stabil och bra och hon pratade så gott om vagnen och dumma som vi var så köpte vi den.
    När vi sedan kom hem upptäcker vi att när man fäller ihop den så hamnar dynan på marken och eftersom vi bor på landet och har grusväg så kan vi inte ha det så. Inga problem, tänkte vi, vi åker tillbaks imorgon och lämnar tillbaks vagnen alternativt byter till en annan.

Döm om min förvåning när vi varken fick lämna tillbaks eller byta den!!! De har varken öppet köp eller bytesrätt på barnvagnar!!! Jag kan ta att det inte är öppet köp, men borde de inte visa lite "goodwill" och byta vagnen i alla fall??? Då har de ju i alla fall behållt pengarna.. Extremt stelbenta! De sa till mig att lägga ut vagnen på Blocket...

Vi åkte sedan till Barnens Hus i Infra City och köpte den paraplyvagn vi egentligen bestämt oss för. (Som för övrigt kostar dubbelt så mycket som den vi köpte på Babyproffsen.) Vi frågade där vad deras policy ang öppet köp och bytesrätt är och fick till svar: Inga problem, kör inte vagnen ute och behåll alla etiketter som sitter på vagnen så får ni antingen lämna tillbaks eller byta vagnen.
    Världsklass!!! Man blir aldrig besviken på Barnens Hus i Infra City!
    Babyproffsen kommer jag aldrig mer att sätta min fot på!
    Tänk så lite som gör skillnad och att man kommer tillbaks och handlar mer! Visst, vi valde att köpa vagnen på Babyproffsen, men varför inte göra kunden nöjd??

• Svar på tråden Babyproffsen Barkarby = sämst
  • Vickan I

Haha ja de är speciella på just den B.P.

Vi var där och kollade barnvagn inför när sonen skulle födas. Jag frågade av ren nyfikenhet vad skillnaderna var mellan att beställa en Teutonia från utlandet mot att köpa en i Sverige. Säljaren sade då att om vi ville att vår bebis skulle flyga ut genom suffletten och DÖ vid en krock så kunde vi köpa en vagn från Tyskland! Hur krocka med en vagn öht, rusa mot en vägg eller?

Sedan sade de att en annan vara som jag ville ha inte såldes i den färg jag önskade. De var helt säkra, den hade inte ens tillverkats i den färgen öht. Ok tänkte jag och köpte den i en annan färg, men sedan var vi förbi Babyland efter och där hängde den ju i MIN färg och 50 kr billigare också.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

F.ö köpte vi också vår vagn på Barnens hus i Infracity tillslut. Superservice och allt. Sedan att jag inte gillade vagen vi köpt är en annan historia .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • SuperJE

Dom har endast så i Barkarby, och detta är p.g.a att det är en barnvagnsoutlet. Dom informerade oss om det innan vi betalade vår vagn..

• Hanna1978

Jag var där med en kompis som skulle kolla på vagn. Jag var gravid men hade redan bestämt mig för en kronan. Jag blev nästan utskälld av en dam där pga att jag inte redan köpt en vagn eftersom det var JÄTTELÅNG väntetid på vagnar. (Var tre månader före beräknad medkomst). Blev jättestressad och åkte hem och beställde min kronan som kom hem tre dagar senare... Tack och lov köpte jag ingen vagn på babyproffsen i barkaby. Dock lyckades hon tjata på mig en bilbarnsstol... Typiskt. Nej, jag handlar heller aldrig där mer.

• theodor

Jag har samma tråkiga erfarenhet av babyproffsen i barkarby. Fick inte lämna tillbaka paraplyvagnen som endast legat i vår bagagelucka i 15 minuter efter inköp ( såg att samma vagn, en chicco liteway var mycket billigare på bigbaby)  skiljer 300 kr.Jag upplevde ochså att personalen var pushig och stressade fram ett inköp. Hade sedan med ägarinnan att göra och har var inte klok. Totalt oresonabel. Får inga ny kunder via mig i allafall!!!Talade sedan med en annan babyaffär om hur det hanterar byten m.m. De bara skrattade åt babyproffsen i barkarby och sa att det låter inte klokt. JAg håller med dig. Handla inte på babyproffsen. Dels kan det vara mycket dyrare och dels har de dålig konsumnet policy ang. byten etc.

• stor grön drake
    theodor skrev 2010-09-16 08:50:10 följande:
    Handla inte på babyproffsen. Dels kan det vara mycket dyrare och dels har de dålig konsumnet policy ang. byten etc.
    Snälla, dra inte alla över samma linje som BP i Barkarby.
    BP i Norrtälje är extremt trevliga, tjänstvilliga och så serviceminded att det är underbart! När de råkade beställa fel reservdel till vår emmaljunga vagn (fel del av suflettfästet) fick vi andra sidans fäste på köpet som kompensation.
  • Läängtar

Jag sätter aldrig min fot där igen heller.. Hon är så otroligt otrevlig hon som är chef där... Stog och skrek på mig och min man i butiken, när DOM hade glömt göra en beställning på våran vagn!

• peaches

jag handlade aldrig något på bp i barkarby men när jag gick dit för att kolla in vagnar i 6te månaden behövde jag gå på toa (ovanligt att vara gravid o kissnödig!). hursomhelst fick jag en nyckel i kassan och ett mindre trevligt "betala 10 kr efter toabesöket"!! vilket skämt, får man som gravid kund inte ens låna toan vill då inte jag handla där, o efter alla era historier har jag lust att återvända bara för att för skojs skull driva lite med dem.

• Läängtar

Peaches: inte vet dom nått om bra service iallafall! Usch, 10 kr för ett toabesök det var de värsta.

• IBN

Jag kan bara instämma med alla. De är inte kloka där.
    Anna som tydligen ägarinnan heter har inget service tänkande överhuvudtaget !!!

Svar på tråden Babyproffsen Barkarby = sämst