Babyproffsen Barkarby = sämst
Jag har haft flera dåliga erfarenheter från Babyproffsen Barkarby och just denna Anna, som tydligen ska vara ägaren.
Vår vagn hade gått sönder på planet för ett par år sedan och SAS samarbetade med Babyproffsen och skickade oss dit för reparation eller liknande. Hon står framför mig och min man, ringer upp SAS och pratar med någon där. Säger högt och ljudligt att hon har ett par som har en trasig s-k-i-t vagn och hur märkligt det är att folk köper sådana. Snacka om nedvärderande!!
Nu väntar vi syskon och gick in för att titta på syskonvagn. Hon var väldigt pushig och jag kände mig väldigt stressad att ta ett beslut. Men vi fick ett bra pris på en utgående färg så vi köpte den, en liggdel och ett regnskydd. Vi skulle hämta allt dagen efter.
På kvällen pratade jag med en kompis som erbjöd sig att låna ut sin liggdel och det var ju kanon för oss! Vi har inte haft det jättefett med pengar, så man tar ju alla chanser att spara några kronor.
När vi åkte för att hämta allt kom vi på att vi måste ju pröva om vagnen får plats i bilen. När jag frågade henne om det var ok att vi provar vagnen i bilen sa hon att vi har ju köpt den så vi kan göra vad vi vill med den ( indirekt menade hon antagligen att hon skiter i om vi får in den i bilen eller inte - hon tänker inte ta tillbaks den). Nu fick den plats bra i bilen så det var lugnt men det hade inte blivit kul om den inte passat. Som säljare tycker jag att det även ligger i hennes intresse att man kollar upp det innan man gör köpet, som kund kanske man inte tänker på sådant.
Så säger jag att vi skulle få låna liggdelen och regnskydd av en kompis och vill göra återköp på dem. Hon blir SKIT sur och säger att det går inte- hon har ju monterat liggdelen på vagnen (det är två jätte enkla steg som tar två sekunder att utföra) men hon ändrar sig trots all och gör ett återköp.
Under tiden hon gör återköpet pratar hon oavbrutet om att den liggdelen vi ska få låna säkert är trasig för folk brukar inte vara försiktiga och att den troligtvis inte går att fästa på vagnen. Jag säger att visar det sig att den är trasig så får vi komma tillbaks och köpa liggdelen, men då var det den absolut sista hon hade och den skulle med all säkerhet flyga ut ur butiken under närmaste timmen. Så hon menar att det är kört för oss eftersom vi tog dåliga beslut. Och så fortsatte hon tills vi lämnade butiken.
Jag & min man var helt CHOCKADE!! Vad har hon för rätt att prata till oss på det sättet??!!
Sättet hon behandlar kunder på och pratar med oss är under all kritik!! Jag har arbetat i butik större delen av mitt liv och jag är FÖRUNDRAD över att hon - speciellt som ägare - har så fantastiskt dålig (obefintlig) kundservice!!
Inte heller informerar de om att de inte har öppet köp. Jag menar, att köpa barnvagn är en stor grej, det är helt sanslöst att de inte har öppet köp!!
Jag & min man kommer ALDRIG att handla där igen och jag ska se till att berätta för alla jag känner ( de flesta har eller ska få barn) att aldrig handla där heller!!
Och vad då barnvagnsoutlet som an av ovanstående inlägg menar?? Och att det är därför de inte har öppet köp - det är samma priser i Barkarby som på andra Babyproffsen.
Det blev ett långt inlägg, hoppas att det kan hjälpa någon som är i valet & kvalet att handla på Babyproffsen!