• Kajsa74

    Babyproffsen Barkarby = sämst

    Var på Babyproffsen i Barkarby häromdagen och skulle köpa en paraplyvagn. Det kom genast fram en kvinna som jag tror är butikens ägare. Hon var väldigt "pushig" och på, en riktig säljare, dock väldigt trevlig.
    Hon rekommenderade en annan vagn som blir fyrkantig när man fäller ihop den, vi testade och tyckte den kändes väldigt stabil och bra och hon pratade så gott om vagnen och dumma som vi var så köpte vi den.
    När vi sedan kom hem upptäcker vi att när man fäller ihop den så hamnar dynan på marken och eftersom vi bor på landet och har grusväg så kan vi inte ha det så. Inga problem, tänkte vi, vi åker tillbaks imorgon och lämnar tillbaks vagnen alternativt byter till en annan.

    Döm om min förvåning när vi varken fick lämna tillbaks eller byta den!!! De har varken öppet köp eller bytesrätt på barnvagnar!!! Jag kan ta att det inte är öppet köp, men borde de inte visa lite "goodwill" och byta vagnen i alla fall??? Då har de ju i alla fall behållt pengarna.. Extremt stelbenta! De sa till mig att lägga ut vagnen på Blocket...

    Vi åkte sedan till Barnens Hus i Infra City och köpte den paraplyvagn vi egentligen bestämt oss för. (Som för övrigt kostar dubbelt så mycket som den vi köpte på Babyproffsen.) Vi frågade där vad deras policy ang öppet köp och bytesrätt är och fick till svar: Inga problem, kör inte vagnen ute och behåll alla etiketter som sitter på vagnen så får ni antingen lämna tillbaks eller byta vagnen.
    Världsklass!!! Man blir aldrig besviken på Barnens Hus i Infra City!
    Babyproffsen kommer jag aldrig mer att sätta min fot på!
    Tänk så lite som gör skillnad och att man kommer tillbaks och handlar mer! Visst, vi valde att köpa vagnen på Babyproffsen, men varför inte göra kunden nöjd??

  • Svar på tråden Babyproffsen Barkarby = sämst
  • sine

    Hej
    Får man fråga vilken vagn de rekomenderade?

  • MammatillMalcolm

    Tyvärr har jag också upplevt vid ett flertal tillfällen att personalen på babyproffsen i Barkaby är ruskigt otrevliga, och varje gång som jag återvänt har jag ställt mig samma fråga: Varför går jag hit när jag först och främst inte får hjälpen som jag behöver och framförallt, blir otrevligt bemött?
    Vi har ganska tätt mellan barnen 14 månader och när jag fråga om fördelar med att ha barnen bakom/framför varandra skrattade hon mig i ansiktet och sa: Det finns inga fördelar med det och för andra så verkar det som att jag är ute väldigt sent och jag kommer aldrig att få tag i vagn eftersom att jag var ute så sent, 4 månader före beräknad ankomst. Så jag skulle nog få stå utan vagn den dagen då lillen kommer. Osv osv.
    Det sista hon sa till mig var att hon aldrig förstått sig på föräldrar som väljer att skaffa syskon så tätt inpå varandra.
    Jag kände mig kränkt och efter det har jag aldrig satt min fot där igen, och kommer aldrig att göra heller.

  • linnean

    Vi har varit på Babyproffsen i Barkaby flera gånger. Vi har haft flera kontakter med Anna. Hon har alltid bemött oss på ett hyffsat serviceinriktat sätt. I jämförelse med bemötandet på alla Babylandbutiker jag varit, där personalen går omvägar för att slippa hjälpa till när man står och klämmer på vagnar för 10000 , så föredrar jag ändå en säljare som är lite "på". Min man gillar till och med Anna för att hon är en "säljare" och inte döljer det. Man ska våga sälja säger han.

    Gällande reklamationer fixade hon ett nytt chassi till vår Briovagn när det fått ett mindre fel. Det var inget problem alls! Dock fick vi också veta att vi var sena med beställningen när vi kom in fyra månader före förväntat datum för att titta på vagnen. Detta är säkert en del av hennes säljsnack - och det var ju effektivt ;)

    Tänk på att hon är en säljare och ta det hon säger med en nypa salt så blir kanske relationerna till henne lite enklare ;)

  • CarinL

    Vi har också haft våra små tjabb med Babyproffsen i Barkaby men vi kom tillbaka och talade ut och nu är vi stamkunder. Tycker Anna är superbra! Hon är nog inte kvar nu, för hon skulle förflyttas till en annan Babyproffsen, minns inte var.


  • ruby84

    Babyproffsen i överlag har otrevlig snobbig attityd!!!

  • flingansnö

    Jag har inte varit där sedan de låg i veddesta, men då var de bra tycker jag. Har fått bra hjälp med allt från barnsäng till montering av bilbarnstol. Trist att så mång har dåliga erfarenheter!  

  • TvåTill
    CarinL skrev 2011-06-10 13:42:08 följande:

    Vi har också haft våra små tjabb med Babyproffsen i Barkaby men vi kom tillbaka och talade ut och nu är vi stamkunder. Tycker Anna är superbra! Hon är nog inte kvar nu, för hon skulle förflyttas till en annan Babyproffsen, minns inte var.


    Jasså? Då kanske man kan gå dit snart igen då
  • MtillM

    Det som ligger på backaplan är också lite märkliga. Köpte en babysitter där när min son föddes, de sa att han kunde sitta i den redan efter två veckor. När jag kommer hem och öppnar den så står det, " använd ej till barn under 6 månader". Fick såklart inte byta den, då de tydligen har två veckor som egen rekommendation! Dum som jag var bråkade jag inte emot..

  • spratteldockan
    MtillM skrev 2011-06-10 22:02:36 följande:
    Det som ligger på backaplan är också lite märkliga. Köpte en babysitter där när min son föddes, de sa att han kunde sitta i den redan efter två veckor. När jag kommer hem och öppnar den så står det, " använd ej till barn under 6 månader". Fick såklart inte byta den, då de tydligen har två veckor som egen rekommendation! Dum som jag var bråkade jag inte emot..
    Hmm, vilken baby vill sitta i babysitter vid sex månaders ålder? Blir nyfiken vilken babysitter det var.
  • LillaFlingan
    Kajsa74 skrev 2010-09-05 21:07:30 följande:
    Var på Babyproffsen i Barkarby häromdagen och skulle köpa en paraplyvagn. Det kom genast fram en kvinna som jag tror är butikens ägare. Hon var väldigt "pushig" och på, en riktig säljare, dock väldigt trevlig.
    Hon rekommenderade en annan vagn som blir fyrkantig när man fäller ihop den, vi testade och tyckte den kändes väldigt stabil och bra och hon pratade så gott om vagnen och dumma som vi var så köpte vi den.
    När vi sedan kom hem upptäcker vi att när man fäller ihop den så hamnar dynan på marken och eftersom vi bor på landet och har grusväg så kan vi inte ha det så. Inga problem, tänkte vi, vi åker tillbaks imorgon och lämnar tillbaks vagnen alternativt byter till en annan.

    Döm om min förvåning när vi varken fick lämna tillbaks eller byta den!!! De har varken öppet köp eller bytesrätt på barnvagnar!!! Jag kan ta att det inte är öppet köp, men borde de inte visa lite "goodwill" och byta vagnen i alla fall??? Då har de ju i alla fall behållt pengarna.. Extremt stelbenta! De sa till mig att lägga ut vagnen på Blocket...

    Vi åkte sedan till Barnens Hus i Infra City och köpte den paraplyvagn vi egentligen bestämt oss för. (Som för övrigt kostar dubbelt så mycket som den vi köpte på Babyproffsen.) Vi frågade där vad deras policy ang öppet köp och bytesrätt är och fick till svar: Inga problem, kör inte vagnen ute och behåll alla etiketter som sitter på vagnen så får ni antingen lämna tillbaks eller byta vagnen.
    Världsklass!!! Man blir aldrig besviken på Barnens Hus i Infra City!
    Babyproffsen kommer jag aldrig mer att sätta min fot på!
    Tänk så lite som gör skillnad och att man kommer tillbaks och handlar mer! Visst, vi valde att köpa vagnen på Babyproffsen, men varför inte göra kunden nöjd??
    detta verkar gälla babyproffsen överlag, de är inte sådär jävla proffsiga trots allt!!!!

    vi köpte en emmaljunga twin cangaroo i eskilstuna förra året, nu har den haft hela 4 fel, varav 2 inte är åtgärdade! det är bara krångel och otrevligheter från deras sida!
    och det värsta är att de VÄGRAR låta oss reklamera/häva köpet av vagnen, fastän att vi har RÄTT att göra det!!!
    Så det får bli en anmälan via ARN då... för att få våra pengar.. suck!!!!
    ska även säga att det är samma ägare i västerås och eskilstuna, o vi har haft att göra med båda butikerna o båda vägrar hjälpa oss!!!

    ska tillägga att de vägrade låna ut en annan syskonvagn till oss, o menade på att de var ju sååå snälla som faktiskt ville låna ut en enkelvagn.. MEN vad ska jag med EN enkelvagn till när jag har TVÅ! barn att köra runt på?!?!?!?!

    blir såååå arg! vi åkte till barnens hus i e-tuna ihelgen o köpte en phil&teds dash med syskonsits! bra pris, otroligt treeeeevlig personal och jättebra service!!!
    så nu har jag äntligen en syskonvagn igen, sen att vi ligger typ 5000kr back är en heeelt annan sak.. :/
  • Mliiiiiiii

    OTROLIGT! Att läsa era inlägg låter precis som vår upplevelse av Babyproffsen-Barkarby och Anna. Orkar inte skriva allt, blir bara så arg men för att göra en lång historia kort så blev vi dumförklarade och all denna smutskastning om att få barn tätt och att typ alla vagnar på marknaden var skit osv... blev VÄLDIGT påpuschade en vagn som var absolut sista exet och suuuperbraaa pris. Vid stängningsdags var vi trötta och stort behov av vagn, betalade vi men skulle hämta den först nästa dag. Kom på väl hemma att det var inte alls en sån vagn som jag ville ha! Ville inte sätta båda mina barn framåt och inte när minstingen bara var 5-6 mån heller! Tvååringen har aldrig gillat att åka vänd från mig. Ringde nästa dag direkt när de öppnade, tänkte att då har vi inte "ockuperat" vagnen så länge, bara under natten när de haft stängt. Vi fick såklart inte häva köpet utan "kom och hämta och sälj på blocket". Trots att den inte ens lämnat butiken! Skulle googla deras öppettider nu men fick upp denna tråd och blir påmind om att vi verkligen aldrig skulle sätta vår fot där igen! Om de gett sina kunder mer seriös service där de kan känna att DE väljer så slipper dessa kommentarer dyka upp här. Inte hjärntvätt, dumförklaring och sura vibbar. Nä, BOJKOTT FOREVER!

  • Gosen123

    Håller med om att detta  är den värsta butiken kommer aldrig sätta min fot där igen då man blir dumförklard när frågar frågor!!! Otroligt otrevlig hon där där Anna..

Svar på tråden Babyproffsen Barkarby = sämst