Inlägg från: Sofias bebbe |Visa alla inlägg
  • Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

nnx: vi har inga djur!

Kul att fler har hittat hit som sagt. Ser framemot tisdag. Vi blir lite sena för jag har äntligen lyckats få en läkartid till Elsa och det blev 13.45 på just tisdag. Typiskt men det fanns inget att välja på. Jag tror dock att det kommer gå rätt fort så vi kommer när vi är klara. Laterna: Jag slår dig en signal på mobilen när vi är klara och kollar var ni är.

• Sofias bebbe

Laterna: stort tack för igår! Supertrevligt!

Jag skriver upp oss på Skrylle och avvaktar lite med badet. Vi är ev. uppbokade på tisdag men om inte så kommer vi. Det är väl dags att prova på ett badhusbesök själv med båda barnen...

Tisdagen den 23/11 kl 14: bad i Vikenbadets simhall i Kävlinge/ Furulund. Adressen är Friluftsgatan 6, Furulund.
    Laterna
    L78

Torsdagen den 25/11 kl 10: Skrylle utanför Dalby. Träff på lekplatsen, sedan medhavd fika/korvgrillning och en liten skogspromenad. Länk hur man hittar till Skrylle: www.skryllegarden.se/hitta.php
    Laterna
    queenofangels
    DHF
    Sofias bebbe

• Sofias bebbe

Hej hej, det blir inget bad för oss idag. Har en snorig liten unge här som haft feber hela helgen. Hoppas att ni får det roligt i badhuset så ses vi på torsdag.

• Sofias bebbe

Jag skickade ett sms till laterna som jag hoppas att du fick. Jag har två valdigt sjuka barn här. Feber och snor. Inget kul. Hoppas att ni bokade in någon ny träff snart. Blir inget bad för oss imorgon heller. Hoppas att ni fick det mysigt i snön!

• Sofias bebbe

Åh, det låter verkligen mysigt! Barnen var lite piggare på em så vi tog oss ut en liten stund och åkte pulka i alla fall!

• Sofias bebbe

Hej alla! Hur hade ni det på badet i fredags? Här kör vi visst sjukstuge-maraton. Igår fick Elsa i alla fall antibiotika, för hon var på väg att utveckla lunginflammation; så nu verkar det äntligen ha vänt. Känner mig som ett psykfall efter alla dessa påfrestande sjukdagarna men skymtar en ljusning tillslut... Har ni bestämt några fler aktiviteter?

• Sofias bebbe

Hoppas att alla har haft en härlig helg!

DHF: jag hoppas verkligen att ni slapp magsjuka...

Jag, Laterna och L78 bestämde oss för ett nytt badhusbesök. Så skriv upp er ni som är sugna.

Fredagen den 10/12 kl 14: bad i Vikenbadets simhall i Kävlinge/ Furulund. Adressen är Friluftsgatan 6, Furulund.
    Sofias bebbe
    Laterna
    L78

• Sofias bebbe

Nämen stackars Mattias! Hoppas att han repar sig fort och att ni andra klarar är.

Det var bara vi på badet men vi hade jättekul! Det var ju ett perfekt ställe för barnen. Och varmt i vattnet - underbart.

• Sofias bebbe

KajsaMaja70: jag får väl erkänna att jag hade min svägerska med mig...Flört och konstaterade efteråt att jag nog inte vågar mig på att göra detta själv. Elsa är sjövild och det är mer eller mindre omöjligt att hålla någon form av koll på Elliot när man har henne...Men hon kanske lugnar ner sig snart!

• Sofias bebbe

Laterna hade något förslag med dans kring gran men jag vet inte riktigt var, när och hur. Luciatåg hade vi gärna tittat på också men jag vet inte vart???

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?