• apricos

Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall

Ni som blivit gravida efter missfall men innan första mensen, testade ni med ägglossnings stickor, eller var det slumpen som avgjorde.

Fick missfall för några dagar sen och vill försöka bli med barn igen.

Kan man räkna ett missfall som en vanlig mens och hoppas på en ägglossning om 14 dagar ?

• Svar på tråden Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall
  • Anna4

Hondär, va bra att du fick komma på koll. Jag fick också mf i v 10 men ingen har kollat efteråt. Det är 6 veckor sedan och nu blöder jag lite varje dag :( vill ju bli gravid så det här är frustrerande..
    Hoppas du lyckas direkt!!

• hondär

Anna4 det är ju inte försent att be dem kolla. Man mår ju bättre av att veta. Blöder du fortfarande eller igen?

• Anna4

Jag blödde i två veckor, sedan paus i två veckor. Efter det fick jag spottings i fem dagar, mens fem dagar o nu spottings igen. Hoppas på äl på måndag men det ser väl mörkt ut. Har bokat privat gyn på torsdag så hon ser väl om något ser galet ut.

• hondär
    Anna4 skrev 2011-01-08 00:11:31 följande:
    Jag blödde i två veckor, sedan paus i två veckor. Efter det fick jag spottings i fem dagar, mens fem dagar o nu spottings igen. Hoppas på äl på måndag men det ser väl mörkt ut. Har bokat privat gyn på torsdag så hon ser väl om något ser galet ut.
    konstigt men jag har läst att vääldigt många får konstig cykel och konstig blödning ett tag efter mf..
    jag hade förväntat mig att blöda i många veckor och att det skulle ta ett tag för mig att få tillbaka mensen men icke. men det är tyvärr inte samma för alla. Hoppas att det går bra på gyn på måndag!
  • Anna4

Tack! Fick positivt på äl test idag!!!!

• hondär
    Anna4 skrev 2011-01-08 13:02:09 följande:
    Tack! Fick positivt på äl test idag!!!!
    Grattis, hoppas det tar sig :)
  • Joni91

Hej! missfall i vecka 7 17/10... Ingen mens än men känningar i tjejmagen och smått ömma bröst! hoppas på en liten!! :D Jag har inte kollat med ägglossningsstickor... Hade ett väldigt okomplicerat missfall med blödning i 4 veckor, helt smärtfri! kollade hos gyn och allt såg väldigt bra ut och kroppen skötte allt själv! Helt sjukt vilka coola kroppar vi har tjejer!!!

och lycka till till oss!

• LängtanEfterBarn

Är inne på mitt andra missfall nu....
    Till gyn imorgon och få det helt bekräftat och hoppas att kroppen stöter ut allt själv!

• Camahl

Hej allihopa!

Jag blev gravid i mitten av augusti 2015 men i oktober fick jag veta att jag hade fått missfall. Jag upptäckte detta i vecka 11 men missfallet skedde i vecka 8. Jag fick alltså ingen blödning men efter en tid av yrsel gick jag till barnmorskan som berättade att jag fått missfall. Det slutade ned att jag fick göra en skrapning den 21 oktober och jag har sedan dess inte fått min mens. Har läst att man kan bli gravid utan att cykeln är back on track å har sedan en vecka tillbaka känt av vissa symptom, förstorade bröst, törstig, trött uppsvälld mage. Jag fick dessutom en blödning i fredags 8/01 som varade en halv dag. Utifrån min senaste mens innan min första graviditet (27/07) bör jag få mens på måndag 11/01 men vet inte om menscykeln skakas av en graviditet och skrapning så måndag kanske inte alls gäller. Jag gjorde ett test imorse 9/01 som var negativt men det är fortfarande tidigt. Jag vill väldigt gärna bli gravid så är rädd för att dessa symptom jag känner bara är i mitt huvud.. Vad tror ni om min situation?

• Kling28

Hur har det gått för alla? När fick ni er första ägglossning efter ert missfall?

• only

Hej! Fick ett MA för två veckor sen och genomgick behandling med cytotec. Var på återkoll 26/1, då var det en del hinna kvar. Har blött ganska mkt sen des, nu senaste dagarna är det rätt lite och brunt blod så jag hoppas att det slutar snart. Jag testade med gravtest idag för att se om HCG-halten är borta, fick då gravid vecka 1-2 på Cb digitalt. Ok så kanske det kan vara, men har sån äglossningakänsla i kroppen. Men man kan väl inte ha ägglosning om jag fortfarande testar positivt på gravtest?

Svar på tråden Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall