• apricos

Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall

Ni som blivit gravida efter missfall men innan första mensen, testade ni med ägglossnings stickor, eller var det slumpen som avgjorde.

Fick missfall för några dagar sen och vill försöka bli med barn igen.

Kan man räkna ett missfall som en vanlig mens och hoppas på en ägglossning om 14 dagar ?

• Svar på tråden Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall
  • Aprilbarn1

Jag fick mf i vecka 6. Testade med äl-stickor och hade ägglossning 16 dagar efter blödningens första dag. Nu är jag gravid igen :D Trodde att jag fick mensen för det kom en blödning på bim, men den varade bara en dag så jag testade och gravtesterna blir starkare och starkare! Halleluja!

Hoppas det går bra för dig! Kan rekomendera äl-test!

• Anna4

Jag fick missfall för 6 dagar sedan. Jag var i v 10 så vad jag har fattat så måste jag vänta in en mens innan jag försöker igen. Tänkte först vänta tills april innan vi försöker igen men nu vill jag bara bli gravid NU!
    Ska på koll 13 januari så det blir väl efter det som vi kan prova igen...

• storasyster89

Fick mf vecka 5+0 i september. Testade med ÄL-stickor för att kolla när ÄL kom igång, vilket tog fyra långa veckor! Då tog det direkt :) Är nu i 8+4 och liten mår bra so far i alla fall

♥ BF 8 juli ♥
  • aquarius87

Jag tror att jag har plussat idag! Är bara på BIM-4, så jag vågar inte riktigt tro det än! Men om det är sant så lyckades det bli en ny bebis på första försöket efter missfallet 4/11.. Hoppas allt står rätt till denna gång och att jag får en frisk och glad bebis i augusti! Flört

• Nimah

Grattis! Jag fick mf samma dag som du, men här kom mensen igår Hoppas det blir en bebis frisk och fin liten bebis för dig i augusti!

• Aprilbarn1

Fick mf igen! Hoppas det tar sig igen lika fort som efter förra mf. Ska på Utredning nu i alla fall..

• Anna4
    Anna4 skrev 2010-12-01 13:18:04 följande:
    Jag fick missfall för 6 dagar sedan. Jag var i v 10 så vad jag har fattat så måste jag vänta in en mens innan jag försöker igen. Tänkte först vänta tills april innan vi försöker igen men nu vill jag bara bli gravid NU!
    Ska på koll 13 januari så det blir väl efter det som vi kan prova igen...
    Tar igen det där! Min bm sa att det var bara att köra på! Jag kände av min äl i helgen så vi körde på. Har jag lika lätt att bli gravid som de andra 4 gångerna så är jag gravid nu. Håller tummarna...
  • Mooii

Hade ägglossning 3/12, tog gravtest 14/12 då jag mådde illa, hade ömma bröst o lite små smärtor i nedre magen.. Testet visade plus o jag va överlycklig.
    Min BIM skulle va den 17/12 fick ingen mens men den 19/12 fick jag en blödning o det varade tills den 22/12 ..
    Gick till barnmorskan o tog test den 23 o det visade negativt..  :(

Detta va min första graviditet o nu vet jag inte om jag vågar bli gravid igen med tanke på att jag är rädd för missfall en gång till..
    Jag va inte långt gången men ändå..

Tänker på det jätte mycket, jag har ju haft ett litet liv i mig.

• Anna4

Aprilbarn1, tråkigt! Och ovanligt! Bra att du ska på utredning! Lycka till i kram på dig!!

• hondär

jag fick mf 19/12 i v.10.
    två dagar senare var jag på vul eftersom det var efter v.8 och det inte är säkert att kroppen klarar det själv då, men de hade den gjort, nästan allt var ute, tappen var stenhårt och allt såg bra ut. Hon såg ingen anledning för just mig att invänta en mens innan vi försökte igen men på henne verkade de som att det är induviduellt.

jag köpte äl-stickor och 17 dagar efter missfallet fick jag äl, vilket var häromdagen så nu håller vi tummarna på att det ska bli något denna gång.

Svar på tråden Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall