• apricos

Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall

Ni som blivit gravida efter missfall men innan första mensen, testade ni med ägglossnings stickor, eller var det slumpen som avgjorde.

Fick missfall för några dagar sen och vill försöka bli med barn igen.

Kan man räkna ett missfall som en vanlig mens och hoppas på en ägglossning om 14 dagar ?

• Svar på tråden Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall
  • Erien

Ja, eller hoppas inte! Flört

Jag har precis haft ÄL så nu är det dags för den första av de evighetslånga perioderna av väntan. BIM den 12/9.

• Jamilia
    apricos skrev 2010-08-30 18:53:55 följande:
    Jag använder stickor från test lagret, de funkade första gången så jag fortsatte med dom.

Nu har det snart gott en månad efter missfallet så jag håller tummarna för att mensen kommer snart.

Hur går det för dig Erien ?
    Hej!

Fick mf den 15/8, jag vill oxå komma igång med bebis-verkstan så fort som möjligt igen! Testar med ÄL-stickor men vet inte vad man ska tro, har fått lite utslag på stickorna, men inte alls tillräckligt starka streck! Har inte heller ÄL-flytningar, så min kropp är inte i balans ännu! Segt att vänta....

Lycka till!

Kram
  • Beamy

Jag fick tydliga ägglossningssymtom exakt 14 dagar efter påbörjad missfallsblödning. (Missfallet var i skarven mellan v. 6 och 7). Nåväl, vi chansade och jag blev gravid direkt utan att ha haft mens emellan. Kollade ej heller med ägglossningsstickor. Det blev hur som helst en välskapt dotter som nu är två månader.

• Jamilia
    Beamy skrev 2010-08-30 21:05:34 följande:
    Jag fick tydliga ägglossningssymtom exakt 14 dagar efter påbörjad missfallsblödning. (Missfallet var i skarven mellan v. 6 och 7). Nåväl, vi chansade och jag blev gravid direkt utan att ha haft mens emellan. Kollade ej heller med ägglossningsstickor. Det blev hur som helst en välskapt dotter som nu är två månader.
    Åh, vilken tur du hade att bli gravid direkt! Jättekul!

Min kropp verkar vara mittemellan allting just nu, har absolut inga ÄL-symtom, ingen mens-känning, ingenting.. Helt dött! Dag 17 idag efter mf den 15/8, får väl se vad som händer här framöver!
    Inväntar försök 1 efter MF
  • apricos

Jamilia, vet inte vad som är värst med jag har haft symptom hela tiden och utslag på ÄL i tre veckor nu, två tydliga streck … Jag håller tummarna för oss båda att det går vägen.

Beamy, hur kom du på att du var gravid. Kände du av det.

• Jamilia
    apricos skrev 2010-09-01 09:25:38 följande:

Jamilia, vet inte vad som är värst med jag har haft symptom hela tiden och utslag på ÄL i tre veckor nu, två tydliga streck … Jag håller tummarna för oss båda att det går vägen.

Beamy, hur kom du på att du var gravid. Kände du av det.

Haha, nej, det är sant =)

Kroppen är knepig och knoppen blir oxå snurrig =)

Kramar
  • Javisst

Jag fick ett  MA i vecka 10 och fick dåskrapas. Efter rekomendaton från läkare så testade jag med grav-tester tills jag såg att det blev minus (tog ca 3 veckor efter skrapningen).

Vi körde inte med ÄLstickor utan sexade som vanligt, men vi har visserligen sex varje dag så var inte rädd för att missa ÄL....

Eftersom jag aldrig fick min mens så testade jag lite då och då om jag var gravid igen och om det är som jag tror fick jag ÄL ca sex veckor efter skrapningen (dvs precis en utebliven menscyke innan jag fick ÄL som vanligtl). Alltså min BIM blev 8 veckor efter skrapning och det var då jag plussade.

Om du fick ett tidigt MF (vecka 4-6) så tror jag nog att det är rätt vanligt att man räknar MF-blödningen som mens.

• jen78

Jag fick ett tidigt missfall i augusti. Vi körde på utan att ha koll på ÄL och jag blev gravid direkt igen. Dock är det svårt att beräkna vilken vecka jag är i eftersom att jag aldrgi hade mens men om man räknar missfallet som mens så är jag i v.7 nu.

• LadyA01

Jag fick äl cirka 3 veckor efter mitt första mf, kände av det tydligt. Blev gravid direkt igen, men slutade i nytt mf i v 9.

Gyn beordrade mig att vänta in minst en mens innan vi försökte igen så att kroppen fick återställa sig, och sa att missfallsrisken är större direkt efter ett missfall även om det är lättare att bli gravid då också. Så nu väntar vi på en mens...

• aquarius87

Hej!
    Har letat efter en sån här tråd i några dagar nu, men har inte hittat någon som känts bra... Men nu hittade jag denna! Ni har tagit upp precis dom frågorna jag har... Flört

Jag plussade 3/11 men fick missfall 4/11.. Lyckan var kort! Idag kom mina gravtest hem som jag beställde för att kunna se när det är negativit igen.. Och det är negativt redan idag, alltså knappt en vecka sen missfallet! BM sa att det kunde ta flera veckor... Kan det gå så fort? Ska jag börja testa med ÄL-test istället för att se när ÄL kommer igång? Vill ju se att allt fungerar som det ska igen!

Svar på tråden Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall