• apricos

Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall

Ni som blivit gravida efter missfall men innan första mensen, testade ni med ägglossnings stickor, eller var det slumpen som avgjorde.

Fick missfall för några dagar sen och vill försöka bli med barn igen.

Kan man räkna ett missfall som en vanlig mens och hoppas på en ägglossning om 14 dagar ?

• Svar på tråden Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall
  • apricos

tack för ditt svar, på vilket sett blev din  lutealfasen kortare, menar du dagarna innan mens inte var 14 ?

Jag kör för fullt med stickor nu så får vi se vad som händer, har längtat så länge efter en liten rackare så jag vill bara ge mig i kast med hela karusellen igen.

• apricos

Hade du en cykel på 28 dagar ?
    Innan missfallen var min mellan 28 och 33  dagar...typisk nog tror jag att vi bommade denna ägglossning....
    Fick en höjning förrgår men vi fick inte till det förens idag.... Men som du sa kan det vara bra för kroppen att återhämta sig lite. Jag har också återhämtat mig mentalt och försöker att inte ta "produktionen" så allvarligt.

Men att det skulle vara så psykiskt påfrestande att försöka bli med barn trodde jag aldrig... först är man rädd att man inte kan bli med barn, sen när man väl blir gravid är man rädd att man ska få missfall, och när man får missfall blir man knäckt ... och så ska man ge sig ikast men allt igen :S

Är du gravid nu ?

• apricos

Blir så frustrerad, har testat med stickor i två veckor och fått positivt varje gång. (har även ÄL flytningar därav testandet)
    Jag har även tagit ett grav test som visat negativt.
    Förstår inte vad det kan bero på.... kan man ha ägglossning flera gånger, har kroppen fått total fnatt ..... suck...

Bo74, grattis till bebben, känns hoppfult att kroppen kan återhämta sig så fort.

• apricos

Jag använder stickor från test lagret, de funkade första gången så jag fortsatte med dom.

Nu har det snart gott en månad efter missfallet så jag håller tummarna för att mensen kommer snart.

Hur går det för dig Erien ?

• apricos

Jamilia, vet inte vad som är värst med jag har haft symptom hela tiden och utslag på ÄL i tre veckor nu, två tydliga streck … Jag håller tummarna för oss båda att det går vägen.

Beamy, hur kom du på att du var gravid. Kände du av det.

Svar på tråden Fråga till er som blev gravida innan mens efter missfall