apricos skrev 2010-08-14 18:31:23 följande:
tack för ditt svar, på vilket sett blev din lutealfasen kortare, menar du dagarna innan mens inte var 14 ?
Jag kör för fullt med stickor nu så får vi se vad som händer, har längtat så länge efter en liten rackare så jag vill bara ge mig i kast med hela karusellen igen.
Ja, precis. Jag fick positivt på ÄL-testet på dag 17 och mens på dag 28, alltså 11 dagar.
Ja, det känns tungt att behöva vänta, och varje negativt grav-test/cykel känns fruktansvärd. Jag har precis passerat mitt andra försök nu. Efter första missfallet väntade vi tills efter mens, och därefter tog det på det tredje försöket. Så jag har mitt hopp uppe för nästa månad.
Det är ju lite klurigt efter ett missfall, en del blir gravida på en gång och en del säger tom. att det är lättare att bli gravid då. Men jag tror också att det finns de som behöver flera månader på sig innan alla slemhinnor och rester är ute ordentligt. Hormonellt så tror jag att kroppen blir redo väldigt snabbt i vilket fall. Förut så rekommenderade läkarna ofta att vänta minst 1 mens, jag har även hört 3. Min senaste läkare sa dock att de flesta har slutat med den rekommendationen med hänvisning till att blir kroppen gravid så är den redo. Därmed inte sagt att det är många som blir gravida direkt.
Hoppas du får ett plus redan den här månaden. :)