• Anonym (ok men frågande?)

Kille vill runka kille

Jag är en 30-årig tjej med en undran.  En killkompis berättade att han på sin to-do-list hade satt upp att han ville runka en annan kille, kanske testa att suga. Att det här bara var nånting han haft lust till sedan länge och nu funderade på att förverkliga. Han känner sig inte som bs eller tänder på killar han möter och sådär, utan vill bara få runkat av någon annan. Dessutom är han tillsammans med en tjej sedan tre år (inga barn) och deras förhållande är hur bra som helst, enligt dem båda. Är en lugn och trygg kille som känns totalt hetero och när jag frågade om han var bi sa han bara "Nej, det här är bara något jag vill ha testat". Jag har en tjejkompis som sagt samma sak, fast om tjejer: hon vill gärna hångla med en tjej för att ha testat, men "inte för att jag är lebb eller bi, bara för jag vill ha gjort det och upplevt hur det känns". För mig låter det motsägelsefullt (men inget jag fördömer), men det kanske är jag som är fast i att tänka i indelade grupper hetero/bi/homo. Det här låter ju mer om om mina kompisar vill flyta i någon gråzon mellan hetero och bi. Så frågan är, kan man vilja runka en annan kille utan att vara bi? Har någon av er känt eller stött på samma fråga hos någon ni känner? Kan det här vara något som kommer upp till ytan desto mer ju äldre man blir (killen ifråga är 36)?

• Svar på tråden Kille vill runka kille
  • kaksmulan

Jag tror att det är en skala mellan att vara hetro och att vara homo. Mitt på skalan är man bi men man kan vara mest hetro men ändå ha lite dragning åt det egna könet. Vara nyfiken och intresserad.

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • dragonfly88

Jag tror personligen att vi alla är lite bi, vare sig man vill erkänna det eller inte. =)
    peace

• ceisabelle

HAHA lite annerlunda att någon kille vill ha testat det! Vet du om han gjort det än eller planerat in de?? Hmm, vi får väl se om de händer

• kaksmulan
    ceisabelle skrev 2010-07-29 18:53:48 följande:
    HAHA lite annerlunda att någon kille vill ha testat det! Vet du om han gjort det än eller planerat in de?? Hmm, vi får väl se om de händer
    Faktum är att jag har den fördommen om killar att de rent generellt i mellanstadiet brukar ha penismätartävlingar och runk-klubbar i omklädningsrummen!!! Så när jag läste den här tråden tänkte jag på en gång att det här borde ju killen redan ha gjort
    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • lykantrophona

Det där är en flytande skala, som ibland kan vara svår att dela in. Men ifall det bara är av nyfikenhet, utan att egentligen känna att man skulle kunna bli kär i en av samma kön, skulle jag nog också säga som dem. Eller så är de osäkra på sin läggning, och känner inte att de är redo att uttala sig om det innan de har haft någon erfarenhet. Vissa saker verkar ju bättre i fantasin än i verkligheten.

• Anonym (Odefinierbar)

Hetero/homo och bisexualitet är ju egentligen bara termer som inte ens existerade en gång i tiden eller i alla kulturer. Under många tidsperioder och bland olika folk finns bara sex, oavsett vem som utövar det med vem.

Jag har i perioder flörtat mycket med kvinnor och en gång dansat med, kysst och smekt en kvinna, oskyldigt utanpå kläderna. Jag hade nog kunnat gå lite längre men gränsen går vid oralsex. Det finns inte en chans att jag skulle fixa det. Bröst kan vara sexiga men kvinnors organ är helt ointressanta för mig. Lesbisk porr har jag sett ibland men jag tycker att det är rätt trist.

Jag skulle säga att jag till 99,9% dras till män. Jag älskar mäns kroppar och framför allt organ så där har jag inga problem med oralsex. Om jag var tvungen att fylla i ett formulär så skulle jag kryssa i hetero utan tvekan men i verkligheten är det inte så viktigt för mig och jag utesluter inte kvinnor helt. 

Din vän har väl några procent åt båda hållen som de flesta men spelar det egentligen någon roll?   

Tack alla för era tankar!

dragonfly88 skrev 2010-07-29 18:49:23 följande:
    Jag tror personligen att vi alla är lite bi, vare sig man vill erkänna det eller inte. =)
    peace
    kaksmulan skrev 2010-07-29 18:38:29 följande:
    Jag tror att det är en skala mellan att vara hetro och att vara homo. Mitt på skalan är man bi men man kan vara mest hetro men ändå ha lite dragning åt det egna könet. Vara nyfiken och intresserad.
    lykantrophona skrev 2010-07-29 19:03:02 följande:
    Det där är en flytande skala, som ibland kan vara svår att dela in. Men ifall det bara är av nyfikenhet, utan att egentligen känna att man skulle kunna bli kär i en av samma kön, skulle jag nog också säga som dem. Eller så är de osäkra på sin läggning, och känner inte att de är redo att uttala sig om det innan de har haft någon erfarenhet. Vissa saker verkar ju bättre i fantasin än i verkligheten.
    Ni är ju alla inne på samma tanke, på sätt och vis. Att det är en skala mellan hetero och homo, där vi alla befinner oss oavsett om vi vill erkänna det eller ej. En svårindelad skala. Jag kände mig lite förvirrad bara, eftersom en kille som vill runka en annan kille åtminstone i mitt huvud måste vara lite bi. Varför skulle den tanken annars komma? Fast samtidigt, det är kanske för att det handlar ju om sex och att det är så tydligt definierat i grupper. Bara för att man gör ett gästspel i en grupp en gång, och det handlar ju inte om samlag utan om att tillfredsställa en annan kille med handen, behöver man inte vara en fast medlem i den gruppen. Blev bara så överraskad eftersom killen som sagt är 36 år och jag trodde väl precis som
    kaksmulan skrev 2010-07-29 19:00:32 följande:
    Faktum är att jag har den fördommen om killar att de rent generellt i mellanstadiet brukar ha penismätartävlingar och runk-klubbar i omklädningsrummen!!! Så när jag läste den här tråden tänkte jag på en gång att det här borde ju killen redan ha gjort
    att det där borde han redan fått ur sitt system. Fast vissa tar kanske längre tid på sig att komma underfund med eller släppa fram känslorna? Det kanske är mer lockande nu när han är vuxen och mogen, han skulle få mer ut av det nu än om han var 15-17 år?
    ceisabelle skrev 2010-07-29 18:53:48 följande:
    Enligt honom har han inte gjort det än, men försöker planera in det. Är tydligen ute på någon sexkontaktsida och försöker hitta rätt (det där låter ju både lite halvoseriöst och riskabelt i mina öron, men visst). Han har också pejlat in var det finns ställen där killar/män i den här regionen brukar träffas för att runka av varann (och mer) i buskagen. En riktigt bra researcher, alltså! Han känns målmedveten i det här, så jag tror det kommer att hända. Och hoppas det också, eftersom jag vill höra vad det gav honom.

Gärna fler tankar och åsikter från er och andra!
    Anonym (Odefinierbar) skrev 2010-07-29 19:31:22 följande:
    Hetero/homo och bisexualitet är ju egentligen bara termer som inte ens existerade en gång i tiden eller i alla kulturer. Under många tidsperioder och bland olika folk finns bara sex, oavsett vem som utövar det med vem.

Jag har i perioder flörtat mycket med kvinnor och en gång dansat med, kysst och smekt en kvinna, oskyldigt utanpå kläderna. Jag hade nog kunnat gå lite längre men gränsen går vid oralsex. Det finns inte en chans att jag skulle fixa det. Bröst kan vara sexiga men kvinnors organ är helt ointressanta för mig. Lesbisk porr har jag sett ibland men jag tycker att det är rätt trist.

Jag skulle säga att jag till 99,9% dras till män. Jag älskar mäns kroppar och framför allt organ så där har jag inga problem med oralsex. Om jag var tvungen att fylla i ett formulär så skulle jag kryssa i hetero utan tvekan men i verkligheten är det inte så viktigt för mig och jag utesluter inte kvinnor helt. 

Din vän har väl några procent åt båda hållen som de flesta men spelar det egentligen någon roll?   
    Nej, det spelar egentligen inte mig någon roll. Jag blev mest förbryllad. Tänkte också på vad hans hustru skulle säga om han berättade för henne. Eller det är jag som är pryd? Förstår helt det du skriver och jag hade också kryssat i hetero utan tvekan, även om jag också (helt ärligt) funderat på tjejsex i någon form. Inte bara för att han nu berättade sin grej, men långt tidigare. Vet dock inte om jag skulle gå så långt som att testa. Kanske bara feg.
  • Magnificent

Håller med tidigare inlägg om det där med att man kan vara på en skala mellan hetero och bi. Att han lanserar den här önskan för dig när han är 36: han kanske är en slow starter. De här tankarna har säkert funnits hos honom länge, troligtvis kommit och gått. Han har säkert vridit och vänt på alla tankar. Jag tror inte han har gjort något innan, men nu har han kommit till en punkt då han känner att han måste testa. Ett tecken på det är ju att han berättar det här för någon annan, dvs dig. Han knuffar ut sig själv i ett samtal om aktivitet, som för att pusha sig till att testa. Att berätta om något sånt här tror jag är ett tydligt tecken på att man tagit steget från fantasi till verklighet: Nu ska det ske! Sedan tror jag också han varit/är han säkert orolig för en eventuell statusförlust. Det finns ju en solklar risk för stigmatisering om hans fantasier eller (framtida) handling kommer ut. Från att vara Trygga Heterokillen till att vara Möjlig Bikille (i folks ögon). Såvitt jag förstår sker allt detta bakom ryggen på hans tjej tillika och det är ju också känsligt. Ändå skulle jag tveklöst uppmuntra honom till att testa detta, av många skäl. Dels för att få sexualpraktisk vetskap om hur det känns och veta istället för att tro. Dels för att få någon slags inre vetskap för sin egen framtid: "Okej, nu har jag testat det och det var det!", "Okej, nu har jag testat det och det kändes så bra att jag vill göra det fler ggr!" eller "Okej, jag testade det och det var bara jobbigt, inte alls vad jag trodde". Det finns säkert fler alternativ. Den här erfarenheten kan ju bli en dörr som stängs för honom: att det var en grej han ville testa, nu har han gjort det och den grejen är över. Eller en dörr som öppnas: att han inser att han gillar det här och vill ha det i sitt liv, dvs att han flyttar sig närmre bi på skalan vi pratat om. Sedan känns det inte helt rätt mot hans hustru, om hon nu inte är invigd i hans tankar. Det tycks ju alltid lättare för oss tjejer att prata bifantasier med killarna, men kommer en kille och säger att han vill runka en annan kille blir det utifrån samhällets sexualnorm ett annat läge. Trist nog.

Svar på tråden Kille vill runka kille