• Anonym (ok men frågande?)

Kille vill runka kille

Jag är en 30-årig tjej med en undran.  En killkompis berättade att han på sin to-do-list hade satt upp att han ville runka en annan kille, kanske testa att suga. Att det här bara var nånting han haft lust till sedan länge och nu funderade på att förverkliga. Han känner sig inte som bs eller tänder på killar han möter och sådär, utan vill bara få runkat av någon annan. Dessutom är han tillsammans med en tjej sedan tre år (inga barn) och deras förhållande är hur bra som helst, enligt dem båda. Är en lugn och trygg kille som känns totalt hetero och när jag frågade om han var bi sa han bara "Nej, det här är bara något jag vill ha testat". Jag har en tjejkompis som sagt samma sak, fast om tjejer: hon vill gärna hångla med en tjej för att ha testat, men "inte för att jag är lebb eller bi, bara för jag vill ha gjort det och upplevt hur det känns". För mig låter det motsägelsefullt (men inget jag fördömer), men det kanske är jag som är fast i att tänka i indelade grupper hetero/bi/homo. Det här låter ju mer om om mina kompisar vill flyta i någon gråzon mellan hetero och bi. Så frågan är, kan man vilja runka en annan kille utan att vara bi? Har någon av er känt eller stött på samma fråga hos någon ni känner? Kan det här vara något som kommer upp till ytan desto mer ju äldre man blir (killen ifråga är 36)?

• Svar på tråden Kille vill runka kille
  • Anonym (tjej)

Jag är tjej, och var tidigare nyfiken på att testa att ha sex med en tjej. Det har jag också gjort och fått nyfikenheten stillad. Nu nöjer jag mig med män och tanken på att ha sex med ännu en tjej är inte längre lockande . Jag känner mig hetero .

• utforskare
    Janice01 skrev 2010-08-02 09:19:47 följande:
    Jag känner många killar som har som dröm samt har provat att suga av en annan kille. Ingen av dom är bi eller homo,, möjligen lite bi när det gäller sex men inget mer
    I alla fall jag blir lite lugnare då det finns fler killar som kanske tänker som jag. Som jag nämt tidigare handler det inte om att jag i alla fall tänder på män utan det jag gör.
    I tonåren är nog många killar lite kukfixerade och vill gärma mäta längden och jämföra med andra och ibland även runka med andra Jag har kanske tagit ett steg längre för jag känner mig så nyfiken på att suga men hade jag kunnat suga av mig själv hade jag kanske inte varit like nyfiken. De som nu provade runka någon annan under tonåren har nog inte kvar den tanken som en fantasi då de blir äldre vilkt kanske någon kille som inte provat har.
  • Anonym (Stammis)

Är väl själv bisexuell kille, men bara rent sexuellt inte känslomässigt (iaf vad jag märkt hittils).

Jag tror att vi sett en förändring även bland killar, även om många inte pratar om det. Jag läste en undersökning om porrvanor och andelen killar som tittat på bögporr har helt klart ökat ('tittat' i den betydelsen 'använt').

Säga vad man vill om porrbranchsen, men den levererar det folk vill ha. Sökte man på 'bisexuell' för 5 år sedan hittade man mest två tjejer och en kille. Gör du detsamma idag hittar du mest två killar och en tjej. Detta återspeglar folks

• Sublime

Bara läst ts så någon anna har säkert redan sagt det här;
    För mig är det helt okej att ha vilken av de tre sexualiteterna, hetero, bi eller homo, det är allas ensak. Vad jag tycker är fel och blir väldigt irriterad på är att han kommer att vara otrogen om han gör det här utan sin tjejs vetskap eller medgivande.
    Det ör inte något att upp muntra bara för att man vill vara med ett annat kön än det man brukar vara med.. Suger man av någon kan manju inte skydda sig själv från könssjukdomar så det är nog något man ska vara jäkligt försiktig med. Säg tilll din vän att först och främst inte vara otrogen mot sin tjej. Är det något hon inte motsätter sig så fine. Är det något hon absolut inte tycker om så får han bestämma sig för vad som är viktigast, tjejen eller att "suga av någon".

• Anonym (Tips)

Säg till din killkompis att "skaffa" en bi-kille så kan han testa och så kan de ha trekant med hans tjej också så hon inte blir utanför ;)

• Anonym
    a75nnna skrev 2010-08-08 03:13:23 följande:
    Bara läst ts så någon anna har säkert redan sagt det här;
    För mig är det helt okej att ha vilken av de tre sexualiteterna, hetero, bi eller homo, det är allas ensak. Vad jag tycker är fel och blir väldigt irriterad på är att han kommer att vara otrogen om han gör det här utan sin tjejs vetskap eller medgivande.
    Det ör inte något att upp muntra bara för att man vill vara med ett annat kön än det man brukar vara med.. Suger man av någon kan manju inte skydda sig själv från könssjukdomar så det är nog något man ska vara jäkligt försiktig med. Säg tilll din vän att först och främst inte vara otrogen mot sin tjej. Är det något hon inte motsätter sig så fine. Är det något hon absolut inte tycker om så får han bestämma sig för vad som är viktigast, tjejen eller att "suga av någon".
    Helt inne på Annas linje: undvik otrohetsbiten. Jag förstår att det är svårt och komplext, men hur det än vrider och vänder på det är det en otrohet, tillika förenad med risker (om han inte kör safe). Någonstans handlar det ju om hur stor del detta tar av killens liv, hur viktigt det är. Känner han att han absolut inte kan leva utan att testa får han klart prioritera det. Ändå tror jag inte att denna fantasi har lika stor betydelse eller känslomässig valuta som hans relation med tjejen, jag tror inte han skulle vilja riskera den för att suga av en kille, helt enkelt. Jag tror snarare att han blivit förförd av själva tanken, men om han VERKLIGEN känner efter tror jag förhållandet är viktigare för honom. Oavsett ska otrohet undvikas. Måste också sägas att detta hittills är en tråd av genomtänkta och bra kommentarer, som fått mig (som tjej) att fundera kring många saker. Intressant och problematiserande läsning på många sätt!
  • Anonym (jag med)

Också en av mina fantasier, vill gärna få en annan kille komma. Men kommer aldrig vara otrogen mot min fru.

• trettioplus

Sexualitet är både föränderligt och flytande. Den här uppdelningen i homo-hetero-bi är konstruktioner för att lättare kategorisera vår omvärld. Allt är dock inte lika lätt att sätta i små lådor som annat.

• Anonym (kuk är kul)

För inte länge sedan pratade jag och min sambo om "förbjudna" fantasier. Jag erkände att jag faktiskt tänder på killsex (allt utom analsex). Han erkände då till min stora förvåning att han prövat både att suga av och att runka en annan man. Jag dog nästan av kåtslag. Han tänder däremot inte på att själv bli avsugen eller avrunkad av en man, kyss och hångel går också till min stora besvikelse bort. Han är fascinerad av kukar helt enkelt, så där har vi ett gemensamt intresse som vi nu leker med tanken att göra något mer av. Vi har varit tillsammans i sju år och detta kom som en blixt från klar himmel. Så vem vet, era sambos kanske också är lite "freaky"?

Så vad är jag då? En bisexuell man i en kvinnas kropp? Nej man blir bara snurrig av att tänka på det. Om det är skönt och alla är med på noterna så varför inte?

• inyourface

Spelar det för roll vad han "är"? Måste vi alltid sätta varandra i kategorier? Jag vill också testa att hångla med en tjej. Men jag tänder inte på tjejer, skulle aldrig kunna ha ett förhållande med en tjej. Det är bara något jag vill testa, för att jag är nyfiken. Måste jag få en etikett på mig för det?

The truth hurts, the lie's worse
Svar på tråden Kille vill runka kille