Kille vill runka kille
Jag är en 30-årig tjej med en undran. En killkompis berättade att han på sin to-do-list hade satt upp att han ville runka en annan kille, kanske testa att suga. Att det här bara var nånting han haft lust till sedan länge och nu funderade på att förverkliga. Han känner sig inte som bs eller tänder på killar han möter och sådär, utan vill bara få runkat av någon annan. Dessutom är han tillsammans med en tjej sedan tre år (inga barn) och deras förhållande är hur bra som helst, enligt dem båda. Är en lugn och trygg kille som känns totalt hetero och när jag frågade om han var bi sa han bara "Nej, det här är bara något jag vill ha testat". Jag har en tjejkompis som sagt samma sak, fast om tjejer: hon vill gärna hångla med en tjej för att ha testat, men "inte för att jag är lebb eller bi, bara för jag vill ha gjort det och upplevt hur det känns". För mig låter det motsägelsefullt (men inget jag fördömer), men det kanske är jag som är fast i att tänka i indelade grupper hetero/bi/homo. Det här låter ju mer om om mina kompisar vill flyta i någon gråzon mellan hetero och bi. Så frågan är, kan man vilja runka en annan kille utan att vara bi? Har någon av er känt eller stött på samma fråga hos någon ni känner? Kan det här vara något som kommer upp till ytan desto mer ju äldre man blir (killen ifråga är 36)?