• Anonym

Kille vill runka kille

Han kanske är arab?

• Anonym

Man måste inte vara hetero, bi eller homosexuell utan man kan ju självfallet hamna i "zoner" mellan dessa kategorier också. Tror inte man skall dela in folk i olika fack beroende på vilket kön deras sexpartner har. Jag har bekanta som är super hetero, några som är bi och några få som är öppet homosexuella. Jag ser ingen skillnad på dessa människor och nojjar mig inte över att byta om eller liknande i deras närhet. Själv har jag kysst ett flertal kvinnor och jag tror de flesta kvinnor och män i min närhet också kysst personer av samma kön ett flertal gånger. Vet inte om det är pga att min generation (80-talist) är väldigt "öppna" och inte lika dömande som många äldre generationer tyvärr är, men det kan vara en bidragande orsak. Jag själv är hetero så vitt jag vet, men var ju självklart nyfiken när man var yngre och man måste ju testa innan man säger bu eller bä.

• Anonym
    a75nnna skrev 2010-08-08 03:13:23 följande:
    Bara läst ts så någon anna har säkert redan sagt det här;
    För mig är det helt okej att ha vilken av de tre sexualiteterna, hetero, bi eller homo, det är allas ensak. Vad jag tycker är fel och blir väldigt irriterad på är att han kommer att vara otrogen om han gör det här utan sin tjejs vetskap eller medgivande.
    Det ör inte något att upp muntra bara för att man vill vara med ett annat kön än det man brukar vara med.. Suger man av någon kan manju inte skydda sig själv från könssjukdomar så det är nog något man ska vara jäkligt försiktig med. Säg tilll din vän att först och främst inte vara otrogen mot sin tjej. Är det något hon inte motsätter sig så fine. Är det något hon absolut inte tycker om så får han bestämma sig för vad som är viktigast, tjejen eller att "suga av någon".
    Helt inne på Annas linje: undvik otrohetsbiten. Jag förstår att det är svårt och komplext, men hur det än vrider och vänder på det är det en otrohet, tillika förenad med risker (om han inte kör safe). Någonstans handlar det ju om hur stor del detta tar av killens liv, hur viktigt det är. Känner han att han absolut inte kan leva utan att testa får han klart prioritera det. Ändå tror jag inte att denna fantasi har lika stor betydelse eller känslomässig valuta som hans relation med tjejen, jag tror inte han skulle vilja riskera den för att suga av en kille, helt enkelt. Jag tror snarare att han blivit förförd av själva tanken, men om han VERKLIGEN känner efter tror jag förhållandet är viktigare för honom. Oavsett ska otrohet undvikas. Måste också sägas att detta hittills är en tråd av genomtänkta och bra kommentarer, som fått mig (som tjej) att fundera kring många saker. Intressant och problematiserande läsning på många sätt!
Svar på tråden Kille vill runka kille