eda sprutan
har bf om några dagar och är osäker om jag vågar testa eda. hur känns det i de ögonblicket då dom sticker i sprutan? svider det till?
har bf om några dagar och är osäker om jag vågar testa eda. hur känns det i de ögonblicket då dom sticker i sprutan? svider det till?
Fick inte EDA, men däremot spinal. Kändes knappt då narkosläkaren var smart nog att sätta den precis under en värk då jag drog lustgasen som en dåre..
Har en kompis som själv är spruträdd och fick EDA: Hon fick embla-kräm innan så hon kände inte när de lokalbedövar och då också inte heller när de satte EDAn.
Kanske nåt för dig?
Man ligger i en väldigt obekväm ställning med bena upp så långt mot magen som det går o kutar med ryggen likt en katt och ska ligga lika stilla som en död fisk... väldigt lätt med värkar hela tiden o ont gjorde det oxå.
Risken finns att man spricker mkt mer än utan eftersom man inte riktig känner när man ska krysta eller hålla emot.
Nästa gång ska jag testa utan...
Jag har en video från när jag får EDA och jag var så lycklig så och tyckte att det kändes som massage :P
Men nämnas ska kanske att jag inte har några problem med sprutor och nålar över huvud taget!
Att vara rädd betyder inte att man inte är vuxen nog att vara mamma.
Använd lustgas när den sätts så kommer det gå som en dans!
Jag satt upp och hade lustgasen så jag säger som DorisD - Kommer gå som en dans :)
Jag fick vänta länge på narkosläkaren så när han väl skulle sätta den jublade jag! hihi man fick en vanlig liten bedövningsspruta innan som kändes som en mygga... själva edans stick kändes inte. Det var däremot underbart med den. Lycka till!
Jag kände knappt när jag fick eda, litet pyttestick bara. Inget att vara rädd för. Du har ju värkar som smärtar så en liten spruta är minsta problemet