tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!
Åh tusen tack :) tjusig lista.
Åh tusen tack :) tjusig lista.
Ja självklart menar jag november , typiskt mig. Den 11 ska det vara.
Ja det är ju absolut lättast om jag köper hem typ allt så slipper ju alla konka på massa saker. Sen tänkte jag på det här med vad vi ska baka, just pepparkakor är ju iprincip ett heldags jobb och vi får tänka till så att vi inte har en massa saker att baka som vi sen inte hinner med. Så jag tycker att vi borde välja kanske en eller två "större projekt" typ lussebullar eller vad det nu kan vara och sen ha ett par mindre projekt exempelvis knäck. Detta är självklart bara förslag.
Åsalu: jag önskar verkligen att jag kunde garantera ett nötfritt hem, men min man är galen i nötter och har alltid hemma. Självklart kan jag städa ut de nötter vi har och be honom låta bli att köpa hem men jag vågar inte garantera dig att det inte finns spår av nötter om du nu är väldigt allergisk. Jag vet ju att vissa inte ens tål ett litet korn av nötter.
Nej alltså du vet sånna här chillinötter och jordnötter.
Glöm inte bort att vi även har satt upp den 20/11 som förslag på bakdag :)
Ska vi stryka den 20/11 från julbaket då? Bara så att inte fler sätter upp sig i sista minuten på det datumet?
Jag tänkte på en sak till, såg att det var många barn uppsatta på julbaket nu och jag har ingen koll på åldrarna på barnen. Men om ni har dagisbarn och dom är påväg att bli förkylda (inte bara lite snoriga för det är vi väl alla i denna årstid) men om ni är lite osäkra eller om många är sjuka på deras dagis så måste ni berätta det. Novalii har haft ett par väldigt tuffa veckor, då hon förmodligen har förkylningsastma så blir hon supersjuk när hon blir förkyld. Vi har varit på akuten ett par gånger då hon nästan inte kan andas och vi har även varit inlagda. Nu senast var vi på akuten i fredags. Läkarna bad oss då i den mån det går att hålla henne ifrån dagisbarn. Det är ju lite sunt förnuft somsagt lite snoriga är vi väl alla.
Välkommen till alla nya :) krambanan: roligt med en nästan Sjöbo:bo. Bor själv inne i Sjöbo :)
Rockingskåne: du är så välkommen på julbak. Påtal om julbaket, nu är det ju så att planen är att vi ska ha det hos mig och jag har försökt få fram lite mer information om tex vad vi ska baka. Men det senaste jag skrev svarade absolut ingen på, och det känns lite omotiverat för min del att lägga ner tid och öppna upp mitt hem (för som det ser ut nu nästan 15 personer) om ingen annan engagerar sig eller kan hjälpa till att få lite klarhet i vad vi ska göra. Och jag vill verkligen inte vara oförskämd eller framstå som dryg men som sagt som det ser ut nu är det 15-16 personer som ska komma hit varav 5 är barn och självklart förstår jag att nyfödingar måste följa med och det är helt okey. Men jag tycker personligen efter lite tanke att barn som kryper och kan ta sig fram typ ställa sig upp, det blir nog lättare om dom stannar hemma. Eller om vi har två separata bakdagar, en för de som vill baka med småbarn och en för de som vill ha ett lite mer vuxet julbak. Min grundtanke var egentligen att jag skulle kasta ut man och dotter från lägenheten för att få tid att snacka lite med er tjejer och baka i lugn och ro. Men det känns ju lite dumt om det kommer andra små vildingar.
Vackert udda: Jag tar absolut inte illa upp :) det låter ju absolut bäst att ha två olika då folk bor i hela skåne.
Ska jag vara helt ärlig så var jag inte beredd på att så många skulle skriva upp sig , de senaste träffarna har ju legat runt en 4-6 stycken.
Det är otroligt roligt att gruppen vuxit såhär mycket men jag kände att jag kanske tog mig själv lite vatten över huvudet med så många personer i lägenheten.
Så tack för att du hjälper till och försöker lösa det så att alla ska känna sig glada och välkomna.
Men absolut sätt du upp ett till på fb så får folk ta det som passar bäst. :D
Winterfrost: om du skulle å gra dig är du väldigt välkommen, och om du vill kan vi även baka några plåtar glutenfritt. :)
Ja ni som inte finns på fb kan skicka ett pm här om ni vill veta något mer om baket hos mig. Som det ser ut nu blir vi 5 stycken varav 2 stycken inte är med i fb gruppen. Jag bjuder på lunch så säg till om det finns några allergier. (allt detta står även i södra gruppen på Facebook sen ett par dagar tillbaka) ha en bra dag.
Pergosyskon: den 28 november.
Winterfrost: bakträffen har inte varit, den är den 28. Och då är det en träff i Landskrona och en hos mig i Sjöbo. :)