• erinny

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

Kimsan82 skrev 2010-09-10 10:59:31 följande:
    Hejsan!!

Jag är en nybliven Malmöbo som gärna lär känna lite nytt folk här i krokarna,ja i resten av skåne också såklart
    Vi bodde tidigare i Kävlinge men kärleken förde oss till storstan..

Jag har en son som snart är 5 år, själv är jag 27 snart 28 som mitt nickname kanske avslöjar

Jag har lite svårt att följa med den 18 de men gärna någon annan gång!!

Ni som bor i Malmö,var bor ni? Jag känner verkligen ingen här, och måste sluta trakasera mina "svärisar" om kvällarna

/Kim
    Välkommen!
  • erinny
    Rosbruden skrev 2010-09-10 14:36:50 följande:
    Hej, vilken härlig tråd att hitta
    Vi är ganska nyinflyttade till Skåne / Malmö, har bott här i ett år.

Väntar vårt första efterlängtade barn i februari
    Välkommen! Och stort grattis!
  • erinny
    ÅzaLu skrev 2010-09-10 18:13:33 följande:

hejsan nu har vi äntligen fått komma hem från BB.... här är en bild på vårt underverk =)
    Vilken guldklimp! Förstår att ni är stolta!
  • erinny

Ullared hade varit sjukt roligt men då "bara" göra nytt barnrum och flytta hall har blivit så mkt mer vågar jag inte säga att jag kan.

Vi har deadline om ungefär en månad och då ska iaf barnrummet och hallen vara helt klara.. För att vi ska kunna använda nya hallen "måste" vi bygga ett "litet" trädäck på 32 kvm. Vi måste absolut tapetsera vardagsrummet och köket då vi rivit ner tapeterna där. Just det! Vi ska ha nya fönster här också.. Är det bara jag som ser pengarna flyga iväg...?

Önskar alla en helt underbar lördag!

• erinny

Jag har haft snuskigt (ursäkta uttrycket) lätta förlossningar så jag är kanske inte den att ge tips eller så...
    Min längsta förlossning tog bara precis över tre timmar och gick ju så fort att vi inte hann komma iväg.

Det hör ju till att vara nervös. Och skulle man haft den smärta som det faktiskt innebär att föda barn, utan att genomgå en förlossning så hade man nog funderat på att hoppa framför ett tåg eller något..

Men när man ligger där så ligger inte fokuset på smärtan. Man är ju så sjukt förväntansfull och vill ju inget annat än att se det lilla underverket och få visa upp sitt barn för släkt och vänner!

Summan av kardemumman: om man tänker positivt om sin förlossning innan den sätter igång så har man nog större förutsättningar att klara den lättare..

• erinny

Enda smärtlindringen jag använt har varit en vanlig panodil..
    Sist hann den ju inte börja värka innan han var ute=)
    Så nästa gång får jag väl tid för snitt...

Gallstensanfall låter ju inte så värst lockande....

• erinny
    Puchiko skrev 2010-09-11 15:59:12 följande:
    Måste tyvärr avboka mig till träffen i Malmö.. får bli någon annan gång..
    synd..
  • erinny
    Puchiko skrev 2010-09-11 20:47:50 följande:
    funderar på, som kompensation för att jag inte kommer på lördag Att antingen ordna någon ny träff på restaurang eller så tar vi en tjejkväll hemma hos mig
    vilket som låter jättekul!
  • erinny
    maddlyn skrev 2010-09-11 23:31:06 följande:
    Då säger vi sp tidigt som möjligt. :) jag kan göra en liten lista om det går via iphonen. Ullared 2 oktober klockan tiiidigt! Maddlyn 071020
    Jag vill så gärna följa med..
    Nu har vi fått dagisplats till lillkillen och dottern fyller ju år år om en månad så det hade ju varit lägligt att åka upp den 2..
    Får se hur sambon jobbar också då han har börjat sitt skitschema då.. Han får schemat den 20e.. kan ni vänta med besked tills dess?
  • erinny
    071020 skrev 2010-09-12 10:29:04 följande:
    va bra att ni fått plats! :) hade ju varit kanonkul om du oxå följde med....hoppas på bra schema!! har de typ partyprylar/engångsartiklar till fest? min sötnos fyller ju oxå år om drygt en månad...hjälp bara tanken på att min lilla snart är 3! :)
    där finns allt i ullared...=D
    Finns jättemycket för barnkalas (iaf när jag var där för ett år sen)
    Leksakerna där är också mkt billigare än hemma. Fisher Price är jättebilligt där..

Egentligen skulle jag vilja vara hemma längre men sambon tycker det är dags att börja tjäna pengar igen...=)
    men han känner ju till dagiset och kommer stormtrivas. Nu i början ska han bara vara där 34 timmar i veckan...
Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!