Inlägg från: strojes |Visa alla inlägg
  • strojes

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

En härlig utflykt på Järvafältet efter jobb igår. Maken cyklade ut med tjejerna på förmiddagen och träffade en kompis till småtjejerna och hans familj. Jag slängde mig på cykeln efter klädbyte och hann nästan äta lunchen tillsammans med övriga. Tyvärr blåste det en del så det kunde varit skönare men trevligt ändå. Och ungarna hade det jättekul tillsammans. Skönt nu när våren kommer och man kan göra sådana här mysiga utflykter.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • strojes

Är det någon som råkar ha medeltids-/vikingakläder hemma att låna ut eller sälja? Jag och maken ska i väg på en vikingainspirerad "konsert" den 13 maj och skulle gärna ha lite tidsenliga kläder.

• strojes

Vilket härligt påskväder vi haft! Njuter av de sista timmarna innan det är dags för vardagen igen.
    Igår tog jag och maken årets premiärdopp i sjön hos mina föräldrar!! Jag har aldrig doppat mig så tidigt som 24 april någonsin förut!!! Tyvärr hade vi ingen termometer i vattnet så jag har ingen aning om temperatur.

• strojes

Lady: Det hade varit jättemysigt men kan tyvärr inte nu i helgen.

På fredag em lämnar vi över våra tre tjejer till min bror med sambo som ska passa de över helgen. Vi får tillbaka dem på söndag em! På fredag ska jag och maken in till Sjätte tunnan i Gamla stan (tror jag) och lyssna/titta på/dansa till Medvind (en grupp som spelar medeltidsinspirerad musik). På torsdag ska vi åka till butiken i Solna som hyr ut medeltidskläder och prova ut vår outfit för fredagskvällen.
    Sen blir det lite fix och plock här hemma under helgen, det gäller att passa på när man är barnfri!

• strojes

Har jobbat på fm (inte kul att klivaupp 05.40 en lördag....). Blir nog en lugn em, kanske lite plankbygge. Vi har rivit fyra plank mellan tre hus och det har påbörjats uppspikning av första planket (dock inte närmast vårt hus än).

Om det är soligt och inte lika blåsigt imorgon kanske det blir en tur till badplatsen i Norrviken eller ut på Järvafältet. Någon som är sugen på att hänga med?

• strojes

Imorgon tar mormor och morfar med sig alla tre tjejerna hem till sig! Sen är vi barnfria tills på fredag. Obs, inget önskemål från vår sida utan det var mormor som frågade om de fick ta med sig ungarna hem tills nästa helg!

Och nu är det bara 4 veckor kvar till semester!
    Måndagen efter midsommar sätter vi Malin på flyget till hennes farmor i Hemavan. Vi andra tar bilen och kommer efter framåt helgen. Hon tycker det är jättespännande, hennes första flygresa alldeles själv! Mellanlandning i Villhelmina så resan tar 2,5 timme.

• strojes

Firsttime: Välkommen till tråden!
    Om Rälsen i Viby har jag bara gott att säga! Alla jag känner tycker mycket bra om stället. Jag har haft min äldsta dotter där nu i ett år och är helnöjd. De satsar på småskaligt med små grupper vilket gör att barn och personal lär känna varandra i hela huset.
    Jag bor ett stenkast från Skogsdungen (jag antar att du menar den som ligger på Malungsvägen) och känner flera som har sina barn där och alla är nöjda.
    Vart i Viby ska ni flytta?

• strojes

Nu har Malin klarat av sin första flygresa alldeles själv! Och det gick hur bra som helst! Önskar bara att jag hade fått se hennes stolta min när hon kom fram!
    Nu är vi i full packartagen här hemma. Maken håller på att köra fram bilen till huset så vi kan stuva in alla grejer utan att behöva springa så mycket. Imorgon bär det av norrut mot Hemavan. Vi tar det lugnt uppåt och räknar med att vara framme till helgen så Malin får några dagar själv med farmor.

• strojes
    Är det någon som har avlagda gummistövlar (ofodrade) i strl 26-27?
    Har precis upptäckt att småtjejernas gummistövlar är läcker och det är ju lite tidigt att köra med fodrat redan nu.
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!