Inlägg från: strojes |Visa alla inlägg
  • strojes

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Nu till helgen blir det pepparkaksbak här! Bara två veckor kvar till första advent nu... och nästa helg är fylld med kalas och nattgäster så då blir det inte tid för pepparkaksbak, och pepparkakorna måste ju vara bakade innan advent!
    Annars är det rätt lugnt här denna veckan (än så länge....), inget inbokat jobb varken imorgon eller på onsdag men det kommer väl i sista minuten som vanligt.
    På fredag är det dropp-in-frukost på Malins dagis, ska bli mysigt.
    Pralinerna jag gjorde blev pannkaka.... av 21 fick jag loss 13 stycken varav 2 hela....bläää. Ska köpa annan choklad att göra skalen av nästa gång. Men smaken var det ingen fel på iaf!

Ta chansen att skapa din DRÖMHELG på Familjeliv. Bli Familjelivs helgvärd! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m55171873.html
  • strojes

Nej, jag får inget schema, inte mer än de fasta uppdrag jag har som är måndag, torsdag och fredag. Butikerna ringer ju när de behöver och vid tex sjukdom så blir det ju oftast med mycket kort varsel.

Ta chansen att skapa din DRÖMHELG på Familjeliv. Bli Familjelivs helgvärd! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m55171873.html
  • strojes

korfu: Igår var jag i Bålsta och jobbade, så nej allt är inte här i krokarna. De fasta uppdragen jag har är nära som tur är (ett här i Sollentuna och ett i Täby). Jo, det är jobbigt när de ringer med kort varsel men det är ett jobb iaf. Jag letar annat jobb men svårt att hitta "rätt" jobb och ännu svårare att få napp när man sökt ett jobb. Jag vill ju helst ha kontorstider och inga helger...

• strojes

Nu är pepparkaksdegen färdig och står och väntar. Imorgon blir det pepparkaksbak för hela familjen! Och på eftermiddagen: glögg och pepparkakor! Mums

På söndag städ och röj i hela huset. Nästa vecka får vi nattgäster som ska vara med på småtjejernas kalas nästa helg.

• strojes

Jo, glöggen var ok. Men den hade varit godare om vi kunnat ta vinglöggen istället... Eftersom vi skulle åka till donken och äta kvällsmat sedan så fick den flaskan stå...

• strojes

Pepparkakshusen är gjorda med en vanlig pepparkaksform som ser ut som ett hus! Såg den på nån affär jag var och jobbade på för ett par veckor sedan så den var jag tvungen att köpa.

Här ska det pyntas på lördag. Och då åker nog allt pynt fram för det ville tjejerna förra året.

Igår åkte sista nattgästen hem. Vi har haft nattgäster sedan i torsdags. Först ungarnas farmor som stannade till söndagen och mellan lördag och söndag sov tjejernas två tjejkusiner med sin pappa här och i söndags kom mina föräldrar hit och de åkte i går.

Nu på söndag blir det eventuellt en tur till Sigtuna och deras julmarknad om vädret är bra. På lördag har Scouterna julmarknad i scoutstugan. Inte särskilt stor marknad men mysigt (inomhus så man slipper gå och frysa och så är det på lagom avstånd.

Igår hade Malin avslutning på sin gy

• strojes

fortsättning på föregående inlägg:

....gympa med uppvisning för föräldrarna och saft och kaka för barnen efteråt. Imorgon är det Sara och Lindas tur att ha avslutning på sin gympa (de går på samma ställe som Malin, Pinoccio i Häggvik).

• strojes

Här har vi fått vattkoppor på besök. Första koppan visade Malin i söndagskväll men då trodde vi bara att det var nån plita eller nått hon rivit hål på. I går hade hon ca 20 koppor och nu i kväll räknade jag till 60-70 stycken.

Hon har haft lite ont i halsen från i torsdags och i fredags var hon hemma men sen har hon varit bättre i helgen och lekt med lite kompisar här på gatan. I söndags vid kvällsmaten tempade jag henne på 39,5. I går och idag har hon haft lite drygt 38 så lite mer måttlig feber.

• strojes
    Siljelin skrev 2010-12-08 06:02:59 följande:
    Jessica vägrar lucialinne. Och på maskeraden häromsistens skulle hon vara kung. Så vi får se på måndag.
    tomte eller pepparkaka då?

Malin ska vara lucia (tror alla tjejer på hennes avdelning kommer vara lucior...). Linda ska vara tärna och Sara tomte.
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!