Inlägg från: strojes |Visa alla inlägg
  • strojes

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

korfu: Ballong är jättekul. Så mysigt att glida runt nästan helt ljudlöst, bara brännaren som låter ibland. Jag flög för några år sedan och landade i Danderyd någonstans på nått gräsfält och blev således Baronessa av Danderyd vid det efterföljande champagnedopet!

• strojes

Nu är packning av bilen i full gång. Campingbord, grill, luftmadrasser och sovsäckar är än så länge utburna till bilen. Resväskan är till hälften (drygt) packad med ungarnas kläder, bara våra kläder som ska ner sen är den färdig. Planen är att allt ska vara färdigpackat i bilen i morgon em/kväll så vi kan dra tidigt på måndag.

Jag är också en sådan som håller mig till laglig körning (för det mesta). Om någon ligger på tok för nära bakom småduttar jag på bromsen så brukar de antingen öka avståndet eller så drar de om sura som f**n men då slipper jag de i häcken iaf Skrattande

• strojes

Halloj!
    Nu är vi hemma från Öland. Tiderna har blivit helt upp och ner, ungarna har somnat vid 22.30 cirka varje kväll och nu springer de omkring och leker för fullt här hemma...
    Men vi har haft det superskönt och ungarna har verkligen gillat tältlivet. När vi kom hem nu sa Malin att det var mysigt att sova i åkpåsen (sovsäcken) och att vi ska göra det varje sommar.

• strojes

Imorgon ringer väckarklockan 05.50... ska hämta svärmor på arlanda (hon kommer med buss dit från Hemavan).

• strojes

En kompis till mig som har en dotter i Malins ålder hade problem med att hennes dotter inte ville gå och lägga sig på kvällen för det fanns spöken i rummet. Mamman och dottern dick runt med ett trollspö och trollade bort alla spöken i rummet innan hon la sig.
    Ni kanske kan göra nån kul grej innan hon lägger sig.
    De har ju rätt livlig fantasi i den åldern och man ska nog inte vifta bort saker alldeles för lätt.

• strojes

Här hos oss får man inte komma tillbaka. Har man gått ifrån så har man. I början fick Malin gå hungrig några gånger inann hon insåg att det inte gick att komma tillbaka och äta mer.
    Det har vi alltid varit hårda på så här sitter ungarna kvar. Nu när de börjar bli lite större så försöker vi att man sitter kvar och väntar tills alla är klara (i alla fall för det mesta, beror lite på dag och vilken tid vi äter). På vardagar ska alla vara klara innan någon får gå men på helgen när vi kanske har lite annan mat så får ungarna gå när de är klara (men de måste vänta på varandra).
    Malin måste alltid vänta för hon har en tendens att slänga i sig lite mat för att hon vill iväg och leka men där är vi stenhårda att hon inte ska få någon favör av att låtsas bli mätt på några tuggor bara för att få mer tid att leka med kompisar.

• strojes

Skickar massor av tröstkramar till dig 5088!!!!

och en massa {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• strojes
    Nettie1: Välkommen hit! Har ingen personlig erfarenhet av vattenhuset men tjejernas äldsta kusin gick hos dem just på Astrid Lindgrens sj. och de var nöjda.

Yozy81: Välkommen hit du också!

Jag bor med man och tre tjejer (5, 3 och 3 år) i Viby.

På måndag är det åter dags för dagmamma och förskola för tjejerna. Alla tre längtar, det är långt att vara hemma 8 veckor men skönt att slippa stressa för att hinna med allt man vill göra.
    Malin har varit på kalas nu på em och vi andra fyra tog en lite äventyrlig promenad i skogen med fika med oss. Trots hotfulla moln så klarade vi oss från regn. På förmiddagen plockade vi blåbär bakom huset till en blåbärspaj till efterrätt ikväll. Mums.
    Potträningen är i full gång här och det går faktiskt riktigt bra. Visst olyckor händer men inte så farligt som vi trodde. Magnus åkte till och med till stinsen med tjejerna utan blöjor! På nätterna har de fortfarande blöja men det är mest för att de ibland kommer in till oss på natten och då känns det säkrare även om de inte brukar kissa på natten. Men det blir förhoppningsvis inte så svårt att ta bort den så småningom för den har varit torr när de vaknat i minst ett halvår.
    Nu är det dags att plocka ihop lite grejer för att cykla iväg och grilla hos några vänner.
    Trevlig lördagskväll!
    Fråga politikerna Valet 2010 www.familjeliv.se/Val2010/
  • strojes

Mondino: Du som brukar hitta så mycket kantareller, kan du ge mig lite tips var man hittar dem? Alltså inte geografisk plats utan mer hur brukar det se ut där de trivs. Att gå helt planlöst utan att ha den minsta aning om var man ska titta är trevligt men brukar inte ge så mycket resultat, framförallt tröttnar ungarna rätt fort om man inte hittar något alls...

• strojes

Presentationslista
    Siljelin, Viby, med barnen Jessica 070604 och Angelica 100223
    Mondino: Töjnan med barnen Christian -93, Elina -94 och Theo juni-07
    skydiver: Viby med barnen Malin 050214, Sara 071123 och Linda 071123

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!