Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Var det någon här som efterfrågade en tvillingvagn för ett tag sedan? Finns intresset kvar? I så fall har jag ett tips, maila mig.
Var det någon här som efterfrågade en tvillingvagn för ett tag sedan? Finns intresset kvar? I så fall har jag ett tips, maila mig.
Har just kikat på Linus på linjen! Det finns massor på youtube för er som vill ha lite nostalgi
Tur att jag inte har jobb idag för ujjjj vad jag var trött igår efter jobbet. En tuff dag med mycket tunga lyft och mååååånga timmar, började 06.30 och vi var inte klara förrän 18.30 pust.
Tider för Svartmyrans klädbytardagar: fredag 24/9 10-13, lördag 25/9 10-14, söndag 26/9 12-14. På söndagen är det 50% på allt.
I em ska småtjejerna kolla synen på Danderyd och ikväll ska jag på föräldramöte hos dagmammorna. På torsdag ska Malin till logopeden. På lördag ska jag försöka hinna till svartmyran och på em har Malin kalas. Och på söndag ska vi fira min farfar som fyller 85 (!) imorgon. Pust... Varför måste allt hända samma vecka....? Man ska ju helst hinna jobba lite också...
När det gäller vinterkängor så bör de vara 2 cm större än foten när säsongen börjar så att barnet har plats för extra sockor hela vintern. När det gäller vanliga skor är det ju 1,2 till 1,5 cm längre som gäller som tumregel.
För mig är det jobb i morgon fm (börjar 07.00 i Viksjö men ska iaf bara jobba 4 timmar). Kanske blir en tur till Stinsen på em eller nått.
På söndag funderar vi på att åka till Hobbymässan med tjejerna.
Svartmyran har ju klädbytardagar i helgen, hade tänkt ta en sväng dit imorgon men tror jag hoppar det. Jag ska ju till både Runan och Kosmos bytardagar.
Känner mig riktigt nöjd med mig själv idag. Har varit på Bauhaus och lämnat tillbaka möglig trall (lades ut på baksidan i mitten på maj och alla 14 plattor hade möglat på undersidan redan nu...). Köpt lister på K-rauta, sågat lister, spikat upp lister, torkat av alla skåpsluckor i köket och rengjort båda ugnarna invändigt.
Och maken har tagit hand om ungarna, kört en maskin tvätt och lagat mat.
Det är så skönt när en sådan dag är över och man kan känna sig riktigt nöjd med sig själv.
Hemkommen från Rotebrokyrkan nyss. Har lämnat in kläder till klädbytardagarna där och fyndat lite grejer också. På söndag morgon blir det Runan kl 9 och därefter mer jobb i rotebrokyrkan med att sortera osålda kläder.
På lördag ska vi till Strängnäs och gå på marknad och hälsa på tjejernas kusiner. 5 barn mellan 6 och 3 år, alla tjejer så det lär bli full fart.
Lova med tre: Har du provat barnpassningen på Stinsen? Kostar visserligen pengar men ungarna har superkul därinne! Det första min 5 åring säger när vi ska till Stinsen är att hon vill vara i barnpassningen och åka kana i bollhavet! Och nu är det bara två månader kvar tills vi kan lämna in alla våra tre tjejer där när vi handlar! Två timmar barnfritt i ett köpcentrum är ju guld!
korfu: Bollarna är inne i barnpassningen som ligger bredvid den gröna lekmattan vid alla barnbutiker.
Minihuset på ICA Maxi gillar Malin också. Inte lika mycket lekmöjligheter som på Stinsen men att slippa gå med och handla är skönt ibland. Och så den bästa barnpassningen är ju IKEAs! Vi åker alltid dit så vi är på plats när de öppnar på helgen för annars är det svårt att få plats eftersom det är så populärt.