Jag längtar till jul!!!
Jag vill inte ha massor av snö, blir så mycket att skotta. Men allt är ju bättre än det vädret vi har nu, spöregn. Julstämningen med snötyngda granar och minusgrader, som var i helgen, är helt bortblåst.
Jag vill inte ha massor av snö, blir så mycket att skotta. Men allt är ju bättre än det vädret vi har nu, spöregn. Julstämningen med snötyngda granar och minusgrader, som var i helgen, är helt bortblåst.
Är på väg med buss från stan där jag inhandlat små julkulor som jag tänkt hänga i granris som får stå i en liten mjölkhämtare på byrån i vår hall.
Sen har jag köpt ätbart lim för pepparkakshus. Undrar om det fungerar. Någon som testat?
Årets julklapp. En mobillåda.
Kan kanske vara bra för de som behöver reflektera över sin skärmtid.
Att lägga ifrån sig telefonen en stund och ägna sig åt annat.
Kanske att hela familjen kan göra något tillsammans.
Jag har testat något år men det är/var inte starkt nog för att limma ihop ett pepparkakshus. Beror så klart på märket också...
Vi var lite inne på att köpa ett sånt här pepparkakshus i år men det blev inte så :) Kanske till nästa år och ha som årlig tradition.
www.lego.com/sv-se/product/gingerbread-house-10267&s_kwcid=AL!933!3!383440286527!e!!g!!lego%20pepparkakshus&cmp=KAC-INI-GOOGEU-GO-SE-SV-PS-BUY-SHOP-Creator-BP-EX-RN-Gingerbread_House
Jag har PRECIS ställt in en pepparkakskryddad kladdkaka (ingen choklad) i ugnen. Smeten var god, så nu hoppas vi på god färdig kaka.
Så var det första advent i morgon.. Vi har haft sjukstuga här hemma den senaste veckan, men nu är samtliga på bättringsvägen. Men julpysslansdet har fått stått tillbaka en del. Julgardiner är i alla fall uppe i de flesta fönster och stakar och stjärnor lika så.
I ugnen står en adventskaka som jag tänkte bjuda svärföräldrarna på i morgon. Får se om den blir god.
maudonnermark.allas.se/adventskaka-med-saffran-apple-och-mandelmassa/
Tänk i morgon börjar julen på riktigt. Som jag har längtat!
Önskar alla en Glad första advent
Nu har julen börjat på riktigt. Äntligen!!
Igår pyntade jag och min son ett pepparkakshus. Tror att vi hade kristyr över hela köket. Och sonen åt upp det mesta av dekorationerna.. :) men kul hade vi. Och jag testade ätbart lim på tub.. och det var sådär. Men efter att ha pallat upp varje vägg och kletat på massa lim så sitter det bra då det torkat. Men det var inte bara att trycka ihop och vänta några minuter... det tog flera timmar för att det skulle bli stabilt.
I dag har vi varit på skyltsöndag. Mysig tradition som tyvärr blir sämre för var år som går. Och sen kom svärföräldrarna hit och fikade och såg på julkalendern. Den verkar ju lovande.
Hoppas ni andra har haft en trevlig advent.
Ja,jag älskar Ernst.