Jag längtar till jul!!!
Förresten, finns skyltsöndag hos er?
Förresten, finns skyltsöndag hos er?
Nä det har försvunnit. Tom NK har redan skyltat blev väl klart i mitten på novemer.
Vi har spira. Minns min sambos syskonbarns diskussion om vad vi egentligen hade i granen... i dess värld fanns bara toppstjärnor
Typiskt att jag och min ettåring ska bli förkyld just nu, mitt i julförberedelserna. Jag och gubben som ska till stan och handla alla julklappar.
Julbaket pågår varje dag. Igår gjorde jag några kakor vars recept jag funnit på Pintrest och som var på finska. Jag kan inte finska men med Google hjälp ordnade sig. Vi gör inget julgodis, det är ingen som äter det här hemma. Vi köper en chokladask som bjudgodis varje år, den slängs halvfull nästkommande jul då vi rensar bland julkakburkar..
Vi har iallafall fått snö, äntligen!
Mysigt med snö, tråkigt att ni blivit förkylda, du kanske kan skicka mannen med en lång lista på alla julklappar som ska köpas?
Vad hette de Finska kakorna på svenska?
Har du lust att lägga in en länk till receptet?
Jag har en kompis som är finska, annars finns det ju google translate.
Satt ensam ikväll och pysslade ihop presenter till min sambos kusinbarn som fyllt år.. Hade BBCBrit på Tv:n i bakgrunden och de körde någon gammal repris på en julshow.
Jag fick känslan av att det var dagen före julafton och jag fixade de sista klapparna och när Tv:n spelade "Oh holy night" så var lyckan total.. Nu känns det lite som jul, fast det bara är augusti.
Jag har också fått mail om flera adventskalendrar. Känns lite tidigt då det inte ens är riktig höst än, iaf inte där jag bor..
Här börjar det bli höstlikt redan.
Jag funderar föresten på en te-kalender i år.. Någon som haft en sån tidigare år?
Det låter gott. Är det påste eller lösvikt i den?