Inlägg från: ems87 |Visa alla inlägg
  • ems87

Jag längtar till jul!!!

GossipGirl skrev 2012-12-03 20:35:24 följande:
    Idag lagade vi julmat! :) Prinskorv, köttbullar, lax, potatis, ägghalvor och rödbetssallad. Mmm!
    Åh så gott! På jobbet gör de en massa jultallrikar och julmackor, det är väldigt lockande må jag säga.
  • ems87
    lollsanT skrev 2012-12-04 23:16:30 följande:
    här har det snöat idag igen och det låg 1dm ny snö när jag kom hem efter jobbet
    idag har jag börjat slå in julklappar för fullt och jag har gjort klart årets pepparkakshus

Oj vilket fint pepparkakshus! Du är ju proffs!
  • ems87
    Fluffig skrev 2012-12-05 20:57:26 följande:
    När sätter ni upp granen och pyntar den?
    Jag sätter upp den nästa vecka, antagligen på måndag för då är jag ledig. Sen är det ju bara en och en halv vecka tills jag åker hem och firar jul Förvånad jag vill njuta av granen innan jag åker.
  • ems87

Snöar här i Göteborg. Jag får så mycket julkänslor på jobbet (i ett köpcentrum), det är pyntat, folk kommer med julklappar. Vi gör jultallrikar och en massa lussebullar och pepparkakor Solig Imorgon ska jag sätta upp granen, jag måste få njuta av den innan jag åker hem till min familj. Så härligt.

• ems87
    MamaPapa skrev 2012-12-09 17:26:58 följande:
    Nu är min julby på plats !

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej vad mysig, vad fint när det lyser Förvånad
  • ems87

Vilken underbar stad Göteborg är i juletid! Imorgon ska vi till Liseberg, även om det snöar!

• ems87

Jag tycker faktiskt det ska bli skönt med sommar, jag är ingen sommarmänniska annars.

MEN häromdagen, det regnade och var riktigt molnigt... Det blev liksom lite mörkare. Då fick jag höstkänslor. Hösten är min årstid!

Är sugen på att se nån julfilm. Jag längtar inte till det nu, men det är mysigt att plocka fram de känslorna ibland under året :)

• ems87

Idag kom första julkatalogen i brevlådan! Ateljé margaretha, det är mysigt att brodera julgrejer. Håller på med en adventskalender faktiskt.

• ems87

Jag tror det är dags att komponera ihop årets julklappslista. Jag brukar börja i augusti och köper under hela hösten. Men så har jag ju liksom rätt många att handla till, har sex syskon varav fyra med respektive, de har barn, jag har föräldrar med respektive och en sambo... Det blir en del! Men jag brukar mest köpa smågrejer, är rätt bra på att hitta fina roliga grejer under hundra kr till de vuxna. De blir alltid glada för det de får! Så lägger jag ner mer pengar på barn och sambo. Undrar vad de ska få i år?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!