Inlägg från: ems87 |Visa alla inlägg
  • ems87

Jag längtar till jul!!!

lollsanT skrev 2013-07-26 13:04:05 följande:

Jag håller redan på för fullt  Skriver upp en planeringslista på vad som ska göras redan från mitten på november. Tycker det fungerar bra och det är aldrig stress sista dagarna. Då kan man gå runt och mysa och lyssna på julmusik istället
    Precis! Så skönt :)
  • ems87

Gardiner, dukar, lite tomtar och ljusstakar/stjärnor till advent. Sen kommer lite mer för varje vecka. kring lucia kommer granen fram. Mest för att jag alltid reser bort innan jul så jag vill hinna njuta av min gran. Jag tar bort allt typ när vardagen i januari kommer, en eller två veckor in där.

• ems87
    Koppkaka skrev 2013-07-30 16:59:59 följande:
    Vad brukar ni köpa och lägga i paketkalendern?
    Nu har inte jag barn än, men man kan väl lägga lite godis nån dag, små leksaker, pixieböcker... Neb jag tycker samtidigt att det är väldigt mycket fokus på paket och sötsaker under julen. Varför inte julkort där det står att idag ska vi: åka pulka och grilla korv, bygga snögubbe, julpyssla, baka, göra julgodis, klä granen etc. Lite hederlig kvalitetstid med familjen. Det kommer jag ha i min kalender när jag sen får barn.

Nu har jag köpt de första julklapparna! Till barnen i familjen! Pyssel, leksaker och lite spel. Det är mycket rea nu, kolla på lekmer.se. Det var där jag shoppade, jättemycket grejer på rea :)
  • ems87

Åh, youtube är farligt! Så mycket julkalendrar, julfilmer, julmusik och annat. T.o.m. uppesittarkvällar från Bingolotto, hela avsnitt eller vad man ska säga haha.
    Ikväll får jag nog fortsätta på min julkalender jag broderar. Nu fick jag verkligen julkänslor!

Jag är så glad att jag jobbar på ett café/restaurang i ett köpcentrum. Jag kommer ihåg förra året: alla tyckte det var så jobbigt med julmackor och jultallrikar och så. Jag bara myste däremot :) julpynt och musik och doft av julmat! SÅ underbart var det.

• ems87

Jag vet inte riktigt om jag i år ska köpa nånting till alla vuxna. De har redan gett upp det men jag tycker det ju är roligt att ge så jag köper till dem iaf. Men nu sparar vi till bröllop och jag behöver köpa en hel del grejer till vintern.

Dessutom så ska jag överraska sambon med en weekend till London i julklapp Tomte Så det blir ju en lite dyrare julklapp.
    Men antagligen kommer jag köpa till alla ändå. Vet inte riktigt vad än bara.

• ems87

Inte förrän nu drabbades jag av julkänslor! Nog rekordsent för mig!

Jag behöver hjälp med en grej, julklappar för män, som passar de flesta för ca 50kr?
    Till kvinnorna i familjen tänkte jag ge en badbomb för ansiktet och en ansiktmask. Sen tänkte jag baka nåt och lägga i celifanpåsar, och det ska då alla få.
    Men männen behöver mer för typ 50 spänn. Hjälp! :)

• ems87

Straw2008, tyvärr är de inte intresserade av sånt. Ingen utom jag i familjen är intresserade av genus :/ men jag har hittat shaving cream och after balm i samma prisklass, så det får bli det :)

• ems87

Jag längtar tills Amelia jul kommer ut. Den kommer väl snart? Den brukar väl komma i början av november har jag för mig.

• ems87

Hittade världens bästa julklapp till sambon. En weekend till Stockholm med middag på norra brunn med stand up!

• ems87

Jag tar inte fram nåt förrän fredag eller lördag innan advent. Då blir det juldukar, julgardiner, lite tomtar och såklart adventsstjärnor och ljusstakar.
    Sen tar jag fram mer vecka för vecka. Kring lucia åker granen fram, vi reser alltid dagarna innan jul och vill njuta av den innan dess.

Vet ni hur mysigt det är att jobba på en restaurang i ett köpcentrum dessa tider? Vi planerar julbord och butikerna runt om har plockat upp julsortimentet i skyltfönstren. Härligt!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!