Inlägg från: ems87 |Visa alla inlägg
  • ems87

Jag längtar till jul!!!

Jag har det inte i huvudet :) men sök efter svenska pepparkakor på arla.se

• ems87

Idag har jag bakat pepparkakor :) blev jättebra! Jag får säkert göra en omgång till innan jul.
    Julkorten är påbörjade också, för idag kom paketet från panduro :)

• ems87

Precis vad jag tänkte fråga :) när får man veta SVTs julvärd? Tv4s bryr jag mig inte om, det lilla vi tittar på tv på jul så är det svt som gäller :)

• ems87

Nog för att jag gillar Lotta Lundgren i historieätarna, men utanför det programmet är hon lite skum. Missförstå mig inte, hon är cool men kanske inte som julvärd. Mark levengood! Att önska kan man ju!
    Gina dirawi... Nej, inte som julvärd. Hon är rolig, men julvärd... Nä.
    Det är svårt att tippa i år.

• ems87

Kanske Ylva hällen? Hon har ju fått leda flera högtidsprogram i år, den vid midsommar tex. Eller Kristian Luuk. Fast nä. Zelmerlöw låter ju troligt.

• ems87

Det behöver inte vara en man som julvärd. De hade ju andre pops och Kalle moreus (?) efter varandra.

• ems87

Vi hade inte paketkalender. Däremot en chokladkalender och julkalendern på tv. Jag håller på att broderar en julkalender som jag ska ha till en paketkalender till mina eventuella framtida barn. Men i den tänker jag inte bara ha paket i och godis. Det är redan sånt materiellt fokus under julen.
    Jag tänker varva paket och godis med upplevelser. Typ ett julkort som det står att idag ska vi åka pulka tillsammans, baka pepparkakshus, spela spel eller liknande. Göra nåt tillsammans hela familjen.

• ems87

Jag köper färdiga etiketter. Det är så i min familj att de inte bryr sig så mycket om hur paketen ser ut, pappret slits av så det känns lite onödigt att styla :)
    Men julkort gör jag själv.

• ems87

Den första kappan har jag också tittat på, så fin!
    Imorgon ska jag putsa fönster, ska snaaart sätta upp julgardiner :) väntar nog till adventsveckan. Jag väntar på gardiner från jotex.
    På onsdag ska jag få besked om julledigheten. Chefen sa att det ser ljust ut, så jag hoppas!

• ems87

Hittade en bok för barn, Tro på tomten av Lotta Olsson och Benjamin chaud. Det är 24 kapitel, ett om dagen fram till jul! Kanske vore nåt?

• ems87

Jag har fått ledigt i jul! Woohoo!
    Fick fler dagar än jag bad om, 22-29! Nu kan jag planera jul!

• ems87

Igår åt vi julkorv, rödkål och potatis till middag :) sååå gott!
    (Och det är inte fusk, för vi har inte julkorv på julbordet då den brukar bli bortglömd).

• ems87

På tisdag ska jag baka bullar med saffran och mandelmassa. Måste bara hitta ett recept. Sen ska jag sätta upp julgardiner och baka fler pepparkakor :) mysigt!

• ems87

Jag satte upp mina grejer nu i veckan. Kommer jobba i helgen och får besök på lördagkväll. Är så mysigt nu hemma! Imorgon ska jag städa och lägga på juldukar och lite tomtar.

• ems87

Nu äntligen är advent här! Allt är städat, ljusstakar och stjärnan är uppe. Gardiner och dukar. Och mina tomtar :) så mysigt! Jag längtar efter snö. I Göteborg är det milt och regnigt tyvärr...

• ems87

Håller på att baka julgodis med min bästa kompis :) julmusik och det doftar gott!

• ems87

Jag har verkligen längtat efter julen - typ hela året från och till. som vanligt :)
    Men i år har jag inte lust till nåt, därför är jag inte aktiv i år så mycket. Mitt i all jul så ska jag separera och kommer efter nyår att flytta från stan, lämna mitt jobb. Det är jobbigt. Måste göra de sista julkorten nu (orkar inte) och det blir ingen gran :(
    Längtar till söndag iaf för då börjar julledigheten och jag får åka bort en vecka till familjen. Jag hoppas julkänslorna kommer då!
    God jul till er alla!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!