Inlägg från: ems87 |Visa alla inlägg
  • ems87

Jag längtar till jul!!!

Julskum knäck? Det lät inte gott!

• ems87

Whoa! Amelia jul! Måste ha!

Skinkan ska inte griljeras och provsmakas förrän den 23 december. Man ska längta! Den är som godast då! Jag tröttnar fort på julmat och vill inte börja för tidigt. Den ska premiärätas på julafton :)

Jag har också köpt risifrutti med saffran. Är så sugen på saffran...

• ems87

Jag brukar alltid baka något till julafton. Förra året gjorde jag bountykulor, året innan tigerkaka med saffran. I år vill jag nog baka en mjuk pepparkaka med nån topping på. Kanske i form av muffins. Har nån nåt receptförslag ni brukar göra?

• ems87

Mallas- kladdkakan får jag prova, har gjort med vit choklad förut men tycker den är för söt. Men saffran lät spännande, har fått dille på saffran :D

• ems87

Nästa vecka ska julens schema på jobbet göras. Är nervös över det. Många vill ju vara lediga. Får jag inte ledigt så kan jag inte åka hem. Vi har stängt på julafton och får vara ensam då här hemma. Hoppas jag får nån dag till att vara ledig!

• ems87

Ja jag hoppas. Blir svårt att få in vikarier, det vill nog inte chefen. Men hoppas!

Tänkte gå förbi Coop här idag. De har griljerad skinka! Vill inte laga innan jul, men på det här sättet kan jag ändå få känna lite smak. Mums!

• ems87

Jag planerar att baka pepparkakor och lussekatter veckan innan advent. Kanske ska baka nåt julgodis med, vi får besök av svägerskan med familj till advent.
    Jag väntar just nu på paket från panduro. Jag vill göra julkort!

• ems87

Jag väntar på paket från panduro. Har idag gått sex arbetsdagar (plus två helger) sen min beställning. Jag vill göra julkort nu!

• ems87

Jag har köpt grejer till pepparkaksdeg idag. Så ikväll ska jag göra degen! Imorgon bakar vi pepparkakor :) mysigt!
    Det känns som om jag kan göra det rätt tidigt för vi är bara två. När jag bakar vid första advent så är det alltid massor av kakor över som sen blir för gamla. Så imorgon blir det pepparkakor :)

• ems87

Arla har ett recept som är hur bra som helst! Det smakar precis som pepparkakor ska och degen blir lätt att ha att göra med. Svenska pepparkakor heter det. Jag tycker färdig deg lätt går sönder och blir lite för mjuk.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!