Inlägg från: ems87 |Visa alla inlägg
  • ems87

Jag längtar till jul!!!

Nu är jag äntligen här igen, har inte haft nån dator hemma på två månader! Dumma maskiner som går sönder!

Jag längtar verkligen jättemycket till advent, har hälften av julklapparna klara och vill inget hellre än att sätta upp julgardinerna. Men det får vänta till veckan.

Men det känns tungt samtidigt för min mormor ligger för döden och jag är verkligen nere pga det... Speciellt eftersom jag inte kan närvara... Jag blir så ledsen också för jag köpte en julklapp till henne och den kommer hon aldrig att få Gråter jag köpte den innan hon hastigt sjuknade in. Men jag kanske kan lägga den på kistan på begravningen.

Förlåt för det ledsna inlägget. Men jag ser ändå verkligen fram emot jul och ser det som ett ljus i mörkret.
    Nästa helg ska jag baka pepparkakor och saffransbullar med choklad (som nån tipsade om tidigare i tråden), ta upp allt ljus och allt det fina. Känns fint och mysigt.

• ems87

Tack Hjärta

Pigelinen skrev 2011-11-19 23:00:38 följande:
    KRAM
    Candygirl xxx skrev 2011-11-19 22:44:00 följande:
    *SKICKAR EN STOR KRAM*
    Imorgon är det en vecka kvar till första advent. Kan inte fatta vad fort det här året har gått!
  • ems87

Tack för alla kramar! Mormor gick bort i söndags, och det är tufft. Tittade på julsaker i måndags på Åhlens, men det gick inte. Det var svårt att glädjas liksom.

Nåja, nog om det.

På fredag ska jag göra pepparkaksdeg tänkte jag, för i helgen ska jag baka saffransbullar med choklad och pepparkakorTomte. Igår sattes julgardiner upp, tänkte kanske ta fram ljusstakar och julstjärnan med... men väntar nog tills imorgon eller fredag ändå.

Nästa lördag ska vi till Lisebergs julmarknad, ska bli väldigt mysigt! Förra året var också väldigt mysigt, men det var ändå jobbigt för det var ju 11 minusgrader, det var verkligen så vidrigt kallt! Men det verkar ju inte bli så i år, jag har ju ändå vårjacka fortfarande Obestämd Inte för att jag vill ha 11 minusgrader, men vad f*n... var är kylan, var är snön?

• ems87
    Flisan79 skrev 2011-11-23 17:54:41 följande:
    Saffransbullar med choklad? Nu blev jag nyfiken
    www.kokaihop.se/recept/saffransbullar-med-vit-choklad-2

Tänkte testa det här receptet, men  ska nog ha kesella i degen också. Det var nån som tipsade om saffransbullar med choklad tidigare i tråden, några sidor sen. Jag tyckte det lät riktigt gott Drömmer
  • ems87

Åh, jag har fått lite jullängtan! Igen :)

Tur att jag har lite julbroderier att fixa med, men till Panduro ska jag minsann!

Så längtar jag till hösten. Jag tycker faktiskt inte om sommaren så mycket, den är så varm och jag tål inte värmen nåt vidare. Alla klagar på vädret, jag tycker det är gött när det regnar och är kallt. Snart är det höst ;)

• ems87
    GossipGirl skrev 2012-07-06 06:22:15 följande:
    Haha, åh mysigt! Själv tycker jag väldigt mycket om sommaren och försöker njuta av solen så gott det går, men jag måste erkänna att jag också tycker det är riktigt mysigt när det är dåligt väder vissa dagar. Får höstkänsla då. Jag älskar alla årstider, men hösten ligger nog i framkant... ;)

Det är rätt ovanligt att folk säger att de inte tycker sommaren. När jag pratar någonting om julen här hemma och får någon kommentar om att det dröjer länge (i all välmening för att leva här och nu) så talar jag minsann om att det finns folk som under hela vinterhalvåret går och längtar efter sommaren vilket ju egentligen är precis samma sak. Inget av det borde vara "mer okej". Alla är vi olika. :)
    Jag vet! Alla tycker att jag är knäpp när jag gnäller på värmen och längtar till höst och vinter. Men det är helt ok att tycka tvärtom. Smaken är som baken och det ska vara ok med att tycka båda delarna.
  • ems87

Jag längtar mest av allt till hösten. Jag har lite julkänslor, men det är ändå inte så att jag vill att det ska vara jul nu. Det är bara mysigt att tänka liksom på julen och allt som hör till. Nej, nu vill jag ha höst och jag längtar efter alla kataloger med julsaker!

• ems87
    MrsTM skrev 2012-08-15 06:45:27 följande:
    Åh nu kan jag nästan känna doften av granris och vinterluft på vårt lokala trädgårdscenter! Bland det bästa med julen är att shoppa granen, hyacinterna, lite buxbom och annat mysigt.

Finns det fler här inne som skapar egna julgrupper? Här är mitt alster från förra året, fick bli en stilren variant. I år ska jag kräma på betydligt mer med juliga detaljer. Perfekt "tack för middagen"-present till mamma och mormor!

Åh, vad fin! Jag önskar jag kunde göra egna julgrupper. Jag brukar alltid julpyssla genom att göra julkort, julsaker eller julbrodera. Men jag kan absolut ingenting om växter eller hur man gör för att få det fint.
    Jag skulle vilja göra en egen dörrkrans nån gång, men det är ju det där med växter och sånt. jag vågar inte ens prova!Skrattande
  • ems87

Jag har köpt lite julklappar till syskonbarnen nu, beställde på nätet. Hämtar ut paketet imorgon. Det är tidigt även för mig Skrattande(nåja, brukar visserligen börja i september men ändå).

• ems87

Jag köpte bla en box med pyssel, köksleksaker, my little pony, kramdjur... sen en sån där musiksaga man hade när man själv var liten med kassettband :) fast det här var såklart med en CD. Det är bara lite smågrejer än så länge, men det känns roligt att vara igång med det nu, jag har en så stor familj :)

Vi vuxna har pratat om att vi ska lotta ut en julklapp. Alla drar ett namn så har man den personen att köpa till sen för en viss bestämd summa. Men det har de sagt i flera år, det brukar alltid skita sig. Och även om det nu blir så så blir det svårt för mig att inte köpa till alla ändå, för det är så roligt Oskyldig

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!