Inlägg från: Rödtjärnens Anna |Visa alla inlägg
  • Rödtjärnens Anna

Jag längtar till jul!!!

fluu skrev 2019-10-21 23:25:25 följande:

Dottern är klar för julaftons morgon!

Vad fin outfit.
  • Rödtjärnens Anna

Jag köpte mina första julklappar i dag. Ett underställ i ull till min son... Jag gissar att han hellre vill ha leksaker, men det får han nog också.

Mina grannar har satt upp fasadbelysning. Känns lite julstämning då jag tittar ut genom fönstret. Såg att de har börjat sätta upp julbelysning i stan.. det Känns lite tidigt, eller hur?

• Rödtjärnens Anna
    molly50 skrev 2019-10-26 12:35:17 följande:

Det är samma här. Har sett flera grannar som satt upp slingor ute.

Och en som t om har en adventsstjärna i ett fönster.

Men den verkar sitta där året om,verkar det som.

Har också sett ljusstakar i fönster och ljusslingor på balkonger nere på stan.

Ja,det är nog lite i tidigaste laget,kan jag hålla med om.

Oj det var tidigt. Vi sätter upp utebelysning till skyltsöndagen/1a advent.. Sen får den sitta uppe iallafall januari ut. Har inte sett några stjärnor/stakar än förutom de som sitter uppe året om och som ingen bryr sig om att ta ner.

Annars fuskar jag också lite grann och har en lykta på altanen som jag tänder ibland. Framemot jul blir det flera lyktor och levande ljus/marschaller på altanen. Mysigt.
  • Rödtjärnens Anna

Nu har min lokala Ica-butik börjat sälja julpynt mm,. Halloweensakerna har fått maka på sig för tomtar, änglar, stjärnor mm.

Vi som inte ens har någon snö att tala om, lite puder på backen bara... Men kallt.. -8 igår då jag och sonens gick till förskolan vid 8:30. (I dag är det +2).

• Rödtjärnens Anna

Nu har vi huggit julgranarna, och en massa granris till kransar och prydnad. På landet ligger snön vit och vi förmiddags var det -16 och sol. Det knarrde härligt under kängorna då vi gick till skogs.

I kväll har jag och sonen läst leksakskatalogen och han fått berätta vad han vill ha.

• Rödtjärnens Anna
    molly50 skrev 2019-11-05 08:01:41 följande:

Vad mysigt det låter. 

Här är det också minusgrader och frostigt och vitt ute. 

Funderar på att tända en brasa i kaminen och mysa ner mig i soffan med en kopp varm choklad när barnen gått till skolan.   

Varm choklad! Gud så gott.. måste köpa det idag.

Vi har riktigt kallt idag också -18 då jag gick med sonen till förskolan. Sen gick jag hem och kröp ner i sängen igen.
  • Rödtjärnens Anna
    UndrandeSökare skrev 2019-11-13 15:40:04 följande:

Jag har köpt nya stearinljus och gjort i ordning en adventsljusstake. Har ni också gjort det? Eller är sånt omodernt numera?

Omodernt? Vi har två, en på köksbordet och en i vardagsrummet. Och så en antik sådan på landet (släktgård) som jag tror är från min sons farfars farfar (tidigt 1900-tal och den är utan mossa).

Men vi fixar dem till första advent.

Jag tände ljus i morse när vi åt frukost till min sons stora förtjusning. Titta brasa! sa han.. :)
  • Rödtjärnens Anna
    AniieeHär skrev 2019-11-14 19:32:19 följande:

Jag funderar på att starta några trådar för att kora den sämsta julkalendern genom åren. Alltid annars handlar det ju om den bästa och det är alltid Teskedsgumman som vinner. Vad säger ni? Do or don't?

Gör det och se om det är någon som minns kalendern Marias barn från 1987. Det måste varit den sämsta. Har inget emot det kristna budskapet, men en adventskalender för barn ska inte ha "varningstexter" för våldsamt innehåll.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!