Jag längtar till jul!!!
Kunde intr hålla mig.
Kunde intr hålla mig.
Ikväll har jag fixat flera liter lingondricka till vårt julbord.Vi har visserligen också julmust men hemgjord lingondricka har en given plats på vårt julbord.
Jag försöker hålla kvar i sommarn så gått det bara går. I förmiddags var jag och min son ute och plockade sommarens sista blommor och bar in. Nu står det en bukett på köksbordet.
Visst längtar jag till julen, men känner mig vemodig över att sommaren är på väg att dö......
Det känner jag också litegrann. Men samtidigt så tycker jag det blir så vackert med höstens alla färger och härligt med den friska,klara luften som brukar bli.
Och att man kan ut och plocka svamp och bär.
Jag tycker alla årstider har sin tjusning.
Jag ska tillägga att jag älskar att kunna sitta och mysa framför brasan ruggiga höstdagar och tända ljus de mörka kvällarna.
Här är det allt mer höstaktigt.
Tycker att hösten är lite tidig i år.
Vi har en liten affär med presenter, inredning och blommor i det lilla samhälle där jag bor. Jag är en trogen kund där och när jag var inne där idag för att köpa en present fick jag frågan om jag kunde hjälpa till att hitta på roliga julsaker som affären kunde ta in till jul. Vilket förtroende!
Så nu har jag googlat jul-prylar hela kvällen..
Håller på med min gamla receptlåda jag ärvt av mamma och mormor. Recepten är från mestadels 70-talet, gissar jag, möjligen sent 70- titdigt 80-.Finns en del lite spännande. Kaffeglögg hade jag till exempel aldrig hört talas om, Det finns även en limpa gjord med potatismospulver, kalkonpaj, fjärilskotletter och ischoklad-tryfflar. Och en hel del mer så klart.
Det ska bli kallt i natt.
Fläskhare är samma sak som benfri kotlettrad.