Lajsa82 skrev 2010-10-31 11:11:51 följande:
grymt sa grisen: Guud vad gulligt, hon måste ha ett väldigt gott hjärta
lik sin mamma som tänker på dessa familjer som sitter utan något på julen och vi har allt i överflöd.... Har tänkt i så många år att skicka, fattar inte varför jag aldrig gjort detta, men i år skall jag banne mig göra det, skulle du kunna berätta mer om hur går det till?
Det är superenkelt... på
http://www.hoppetsstjarna.se/stoed-oss/ge-en-gava/julpaket/sa-haer-goer-du.html står det hur man gör.
Vi tog en banankartong och så har vi börjat packa i lite blandat som vi har köpt, hittils har vi lagt i en Fleecfilt (la den i botten), tandkräm, tandborstar, schampo (dam o herr) tvål, hårborste, hårband, flera sorters godis, målarböcker, kritor o pennor. sen ska vi lägga i lite mat också. Man fyller med precis vad man vill, de finns ju förslag på hemsidan,... sen när den är full så skriver man ut en talong p hemsidan (för att få ett rabatterat pris på bussgods) lämnar in på bussgods och så skickas det iväg. Leksaker slår man in och sätter "boy el Girl o ålder". Sen får man gärna skicka med en personlig hälsning så det tänker vi göra.
Detta är första året som vi gör detta, har också tänkt i många år men aldrig kommit till skott men nu ska de iväg.