Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Nu är det nog bestämt, de blir gekås på måndag så nu blir det till att skriva upp vad jag ska köpa för julklappar till alla så nu vill jag ha än mer tips än jag rdan fått svårast är svärfaer o hans fru tycker jag vet inte alls vad jag ska hitta på till dem.

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen

Hittade en superduperfin trälåda med handtag som det stod God Jul på, var på väg att köpa den och ha tidningar i i köket, men det får bli nästa gång jag är i den butiken (var tvungen att köpa gardiner och gardinstänger till nya huset )

• Pigelinen

Min man tycker att jag är tokig... köpte gardiner idag till Tv-rummet och har just ångrat mig ang färgen, skulle köpa vita men köpte plommon men kom just på att de kommer att skära sig mot julgrannen då jag gillar att klä den i rött o silver så i morgon får jag åka o byta tur att man har öppet köp!!!

Amariea skrev 2010-10-09 21:00:30 följande:
    Är det någon som vet när julkatalogerna börjar komma?
    Vilka kataloger menar du? Typ Amelia osv el Jotex osv för de har kommit ut...  Jag har googlat runt lite och ifjol kom Allers julmagasin den 9/10 men det står inget om årets...
  • Pigelinen

Behöver tips på tidningsprenumeration tll två killar i olika familjer. Den förste är drygt tio år o gillar bilar o teknik, gillar tidningen bilsport junior så jag var inne på att ge honom en pren av den men nu ska den sluta så det går inte, finns de någon annan el liknande som kan passa? Sen den andre är till en kille på åtta som inte lärt sig läsa helt än, gillar fotboll, lego, tvspel finns de någon tidning som kan passa honom? Sen vill jag ha förslag på en bra julklapp till tioåringens lillebror som är drygt fyra år. De har massa leksaker o jag skulle vilja ge något pedagogiskt roligt som kan passa, alla tips mottages gärna. Slutligen så tänkte jag dela med mig av det jag köpt hittils till mina: Kompis dotter 2år en käpphäst som låter när man trycker på öronen. Kille 8år lego atlantis Svåger o sambo grillbestik fr saga form Svärmor champangeglas (hon önskade sig det) Systerson 18år parfym Kompis son 5år ljudcd astrid lindgren Rasmus

• Pigelinen

Sorry att de blev ihoptryckt, sitter med mobilen, hoppas. Ni kan läsa ändå...

• Pigelinen

Jobbigt att läsa det ihoptryckt så jag gör ett nytt försök

Behöver tips på tidningsprenumeration till två killar i olika familjer.
    Den förste är drygt tio år o gillar bilar o teknik, gillar tidningen bilsport junior så jag var inne på att ge honom en pren av den men nu ska den sluta så det går inte, finns de någon annan el liknande som kan passa? Sen den andre är till en kille på åtta som inte lärt sig läsa helt än, gillar fotboll, lego, tvspel finns de någon tidning som kan passa honom?

Sen vill jag ha förslag på en bra julklapp till tioåringens lillebror som är drygt fyra år.
    De har massa leksaker o jag skulle vilja ge något pedagogiskt roligt som kan passa, alla tips mottages gärna.

Slutligen så tänkte jag dela med mig av det jag köpt hittils till mina:
    -Kompis dotter 2år en käpphäst som låter när man trycker på öronen.
    -Kille 8år lego atlantis
    -Svåger o sambo grillbestik fr saga form
    -Svärmor champangeglas (hon önskade sig det)
    -Systerson 18år parfym Kompis son 5år ljudcd astrid lindgren Rasmus

• Pigelinen
    Sagaform BBQ Grillbestick 8 Delar
    Dessa köpte jag till svågern... de kostar 398kr i butik och 89 på geKås Gissa om jag är nöjd!!! Ångrar bara att jag inte köpte till oss själva också!!!
  • Pigelinen

åh har Allers kommit? Det har jag ju missat... *rusar till telefonen och ringer till gubben som sitter i bilen på väg hem... det är upptaget... suck* Struntar egentligen om det är samma som ifjol, längtar bara efter att krypa ner i sängen med en mysig jultidning, första brukar alltid vara mysigast

*terroriserar min mans mobil just nu *

• Pigelinen
    HannaVirrpanna skrev 2010-10-13 18:51:35 följande:
    Är det bara jag som blir tokig om jag ser en ljusstake före 1:a adventshelgen? Julpyssel och sånt? Min sambo kan dricka glögg mitt i sommaren men jag tycker att det inte ska drickas innan 1:a advent.... Samma med julmusik! Hatar egentligen att affärerna börjar så tidigt med julgrejer. Man hinner nästan bli less! Är det bara jag som är extrem eller är ni likadana?
    nä vi är inte lika, började med inköp av klappar förra måndagen och har redan bakat pepparkakskladdkaka TVÅ gånger Det besta med att börja tidigt är att man då får njuta längre
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!