Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

littlemisstrouble skrev 2010-10-24 09:44:14 följande:
    oh nej en så dyr tidning köper inte jag. den verkade inte vara något att ha.

det finns en pysseltidning som heter 101 nya ideer som denna gång var med jupyssel. annars har dom lite allt möjligt i den tidningen men nu är det då som sagt julideer.
    oki då var det säkert två olika tidningar, jag såg en i veckan som kostade 95kr och som jag inte tyckte var något att ha, inte för de pengarna i varjefall
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen
    Mariella81 skrev 2010-10-24 13:30:08 följande:
    Den tittade jag också på men ställde tillbaka den så fort jag såg priset. Den var ju jättetunn! Snart kommer i alla fall Amelia Jul, 4-5 nov tror jag  
    ja precis, snart!!!!

Satt och funderade lite idag... vi köpte hus nu i höst så det blri vår första jul här. Vi har STOR trädgård med en gammal ladugårdsdel som vi inte anvädner och på gaveln så finns det ett rum som tidigare (för längesen) var en gårdsbutik med ett fönster i.. vist borde man kunna ställa en adventstake el stjärna där också även fast det är ett hus som vi inte använder?! O vad passar bäst, stjärna eller stake?
  • Pigelinen

XxCryCandy x skrev 2010-10-24 15:20:40 följande:

Absolut kan du ha julsaker i det fönstret trots att ni inte använder den delen. Om det går varför inte både stjärna och adventsljusstake? Testa redan nu och sätt  något i det fönstret för att se vilket du tycker är finast Skrattande
    Här är en bild på ladugården med "gårdsbutiken" längst upp till vänster, det är där det är tre fönster i ett... det hänger
    en blå gardin i fönstret nu...  Det är en gamal landsväg som går hitom byggnaden med bara några få bilar som passerar men ändå kan de väl vara mysigt. Jag ska plocka undan allt annat i fönstret, har inte direkt prioriterat denna del ännu

När det gälelr bostadshusen hur är ni då? Jag tycker att det är snyggt när inte allt alltid är så symetriskt, tex så behöver inte stakar stå i mitten av fönstret utan får gärna stå vid sidan om och så tycker jag att det är ok att ha en stjärna i ett fönster men stake i ett annat.

• Pigelinen

jag funderarde idag på att inhandla en dörrkrans till ytterdörren men jag väntar någon dag till

• Pigelinen

jo jag ahr gjort glögg några år, den brukar bli attans stark bara... ska jag leta om jag har receptet kvar? Kommer inte själv att göra iår eftersom jag "bakar" bebbe...

• Pigelinen
    Sarah f skrev 2010-10-28 21:02:01 följande:
    Glögg till helgen, någon?
    finns inte i någon butik här (saftglögg) så vi får tyvärr avakta
  • Pigelinen
    Onkel Panter skrev 2010-10-29 02:55:34 följande:
    Den smakar jul. Helt seriöst, det är den bästa sammanfattningen av Vinters smakupplevelse: jul.
    Tyvärr kan inte jag äta den, tål inte vit choklad... men jag får göra egen god julgodis.

Vi ska bjuda in våra nya grananr på glöggkväll här framöver, vist räcker det at bjussa på glögg o pepparkakor om man säger att det är glögg o pepparkakor... Tänkte bjuda hem till 18 en torsdagskvälls, eller ska man bjuda på mer?
  • Pigelinen

Idag kom en granne på besök o hälsa de oss välkomna och de hade med sig en påse med lite godis och Glöggte I LIKE the granne

Så gissa vem som ska dricka glöggte ikvällTomte

• Pigelinen
    Annanym skrev 2010-10-29 22:43:03 följande:
    Julgodis gissar jag.
    ASG jaha... skyller på min gravidhjärna
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!