Jag längtar till jul!!!
då frågar jag itne dig
Ja, fick tag i gubben, hoppas att de hade Allers på Statoil..
då frågar jag itne dig
Ja, fick tag i gubben, hoppas att de hade Allers på Statoil..
MOHAHA jag bakade Pepparkakskladdkakan (på sidan 86) för två veckor sedan och bjöd på jobbet och nu har det gett ringar på vattnet så nu kom städerskan och bad om recept så nu ska hon bjuda sinna kollegor på det imorgon MOHAHA nu är julen snart här
så sjukt sugen på glögg... är gravid. Finns det någon som är HELT alkoholfri? De som är saftglögg, är de helt fria?
Nu står Pepparkaksskorpor i ugnen, behöver jag säga hur underbart det doftar...
Kollade runt här på FL i och fjol så startades en tråd om just julgodisrecept... läger in denhär också om ni vill ha
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m48660228.html
Vet inte om det syns så tydligt men idag köpte jag en trälåda i vitt med texten God Jul på som jag ställde längst ner i vårt skåp i köket där jag la mysiga tidningar från ifjol och Allers som jag köpte förra veckan..
Ang julgranskulor så fick vi i present ifjol av dottern som de hade gjort på dagis en kula med dotterns handavtryck på... så fin och ett bra tips på klapp till farmor/mormor och dyl
Ang föräldraledigt över jul så är jag kluven där... min mamma jobbar på ett gruppboende och hon är den ända med vuxna barn så hon får ALLTID jobba julen och då oftast HELA helgen. Förstår att man som föräldrer vill vara hemma med sina små (jag är likadan) men jag tycker att det är jättetråkigt att inte få fira jul med min mamma och min dotter får inte fira med sin mormor. Stackars morfar får alltid sitta själv (de bor 10mil från oss så han vill inte åka själv). Jag ahr inte firat julafton med min mamma sen jag var barn. I år ska vi KANSKE få göra det... mamma ska jobba den 23 och över natten mot afton och går av kl 14 då ska hon slänga sig i bilen till oss och fira med oss, sen börjar hon kl 16 på juldagen. Detta om de med barn går med på förslaget som chefen gjort. Vi får se om det blir så men man är ju sig själv närmast så jag hoppas