Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

Jag längtar till jul!!!

Hos oss (Skåne) blir det en vitt julskyltning idag å kanske även lite pulka åkning på förmiddagen

• Eleonor01

Skruttarnas mamma

Tack för tipset m alvas änglar. Har precis skänkt en slant :) bästa julklappen jag ger bort iår!!

• Eleonor01

Ifjol flyttade vi in i vårt hus i början på december. Därför firade vi aldrig jul hos oss utan hos svärföräldrarna. Men detta året blir det jul hos oss :) vårt vardagsrum är en gammal ateljé m 4 m till taket så det blir ingen liten julgran :) åh vad jag längtar. Dessutom är sonen 2,5 till jul. Bara längtar till att få baka, klä granen, gå på julskyltning å att få träffa tomten men honom :)))

• Eleonor01

Åh paketkalender! Det måste jag börja köpa grejer till :) för två år sedan hängde jag alla paketen på en tvättlina på väggen i oordning så det fick letas. Det funkade fint :)

• Eleonor01
    Ann Lee skrev 2013-10-06 22:51:55 följande:
    Japp, då har julen officiellt kickat igång hemma hos oss. Det gör den alltid i oktober när vi gör julpaket till barn i Rumänien. Vi packar ner hygienartiklar, kläder, skolartiklar, godis och leksak i en skokartong och ger ett barn chansen att få sitt livs första julklapp. Numera är vi 12 stycken som ses och gör det (vuxna och barn), spelar jullåtar och äter god mat. Barnen ser framemot detta; åka och handla grejer och sedan stå och packa och slå in! För mig är det viktigt att förklara för mina barn att alla inte har det så gott ställt som vi. Första året hade barnen lite svårt att förstå att man gjorde det omvända, slog in klappar istället för att öppna. Men nu planerar de så fint och säger i stil med: "Och så tycker jag att den här polisbilen är säkert rolig och leka med, och nalle-godisar tar jag till pojken" osv.  

Vilken härlig idé!! Det borde vi alla göra någon gång under årets gång. Bra lärdom till alla barnen dessuotom =)
  • Eleonor01

Har du numret till allers eller är det bara prenumeranter som får beställa???? Hittar inte det :(

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!