Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

Jag längtar till jul!!!

Hittade ett minne på fb från 2013. Tydligen var det första gången jag bakade dessa på året. Ett recept jag avvänt mig av i måååånga år. Idag ska jag nog handla lite :))

Saffrans biscotti

100 g Smör
    2 kuvert saffran a 0,5 g
    50 g grovhackad skalad mandel
    2 ägg
    1½ dl socker
    5 dl mjöl
    1½ tsk bakpulver
    1 dl russin (om man gillar det)

Ägg+socker vispas
    Smält smör på spisen å häll i saffran å sen ner i äggskålen
    Torra ingredienser blandas å sen hälls i äggen
    Tre längder platta till
    10 min 200grader
    Skär i bitar, vänd upp den skurna sidan.
    5 min 175 grader
    Vänd dem
    5 min 175 grader
    Stäng av ugnen å låt de stå tills ugnen e kall

• Eleonor01
    MissFrost skrev 2015-09-17 08:32:33 följande:
    Mums Saffransbiscotti Tungan ute Har provat att baka saffransbiscotti en gång men det receptet jag använde mig utav gav väldigt smuliga biscotti tyvärr.
    Antagligen för mycket mjöl. Prova detta!! Det är klockrent :)
  • Eleonor01
    Koppkaka skrev 2015-09-18 00:13:43 följande:

Är det bara för mig smileys inte syns i inläggen?

Det funkar inte för någon. Blir bara en massa ????

Idag år jag en frallebulle m kokt skinka. Tog några skivor extra å hade senap på. Oj vilken julkänsla :) snart exakt tre månader kvar.... Tiden går fort nu!!!
  • Eleonor01

Lego julkalender inhandlad! :) tydligen så är det problem m lego tillverkningen. Förstod inte vad min man sa eller lyssnade bara m ett öra.... Lego jurassic är slut ÖVERALLT så vi la en order på Indominus tills de återkommer. Ska ni ge lego i julklapp så köp det nu så slipper nu problem med populära serier. Så då va det första fixade :)

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-10-21 18:08:05 följande:

Detta känns ju som experttråden att fråga i, vilken är godaste alkoholfria glöggen? Är ju gravid över jul för första gången, har lite dålig koll?

Morbergs e kalas! Ska köpa båda ;) alkoholfr under julen å den andra så fort ungen e ute ha ha ha ha. Det enda jag saknar!!!
  • Eleonor01
    Aniiee skrev 2015-10-22 22:54:39 följande:
    Ursäkta mig, men... blä..... helgskinka går ju knappt att äta =P (ok, det funkar, om man är desperat. ;)
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
    Hur god som helst!!
  • Eleonor01
    MissFrost skrev 2015-11-11 11:06:56 följande:
    Men så kan du ju inte bara säga heller Flört 
    Hi hi hi
  • Eleonor01

Nu har jag å min 4 åring skrivit klistrat å ritat inbjudningskort till julbak m hans kompisar! Detta har jag längtat efter. Så himla roligt att göra såna saker m barn.

5 st 4 åringar som ska baka pepparkakor å Lussekatter ihop. Har ett riktigt stort kök m köksö å klinkat golv så det är bara att spola av sen ha ha ha ha :)

• Eleonor01

Idag å inatt har vi fått två decimeter snö! Vi har åkt pulka å busat jätte mycket i snön :) det kändes så mycket som julstämning att julgardinerna å ljusstakarna åkte upp i fönsterna. Min 4 åring gröt hysteriskt när vi inte satte upp julgranen. Nåt måste vi spara till nästa helg ju ;)

• Eleonor01
    MaggansJulstök83 skrev 2015-12-01 08:26:37 följande:

Vad tyckte ni om julkalendern då?

Själv har jag varit extremt skeptisk och negativ mot den innan men tyckte faktiskt att första avsnittet var sevärt!

Riktigt skit! Jätte bra att vilja lära barnen något men det finns andra forum å sätt att göra det på. Inte genom en dokumentär till julkalender!

Hela grejen m nedräkningen försvann :(
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!