Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

Länkarna funkar inte hellre :(
    En vinröda sara Kelly klänning för 699 men med rabatt blir det ännu billigare 400 någonting å jag fick en lampa på köpet :)

• Eleonor01

Äntligen fick jag hem min röda klänning från Nelly! Men jävla skit den va trasig!!!! Struntar i den klänningen nu. Det verkar som om det är dömt att misslyckas! :(

• Eleonor01

Nicolasmamma

Har beställt från ellos istället. Blev en pepparkaksdräkt till lilleman också.
    Struntar i Nelly nu :(

• Eleonor01

Bomboo

Ja det var samma som du lagt ut bild på. Trist att min var trasig :(
    Trist att din inte satt bra :(
    Kolla på ellos, finns en hel del faktiskt :)
    Jag beställde därifrån å blev jätte nöjd!

• Eleonor01

Husbyggemamma

Vilken essens hade du?? Du ska köpa från ett företag som heter sanjo har jag för mig??!!! City gross säljer deras produkter. Deras julmust essens är samma som apotekarens :) prova om du inte gjort det. Blindtestat har vi gjort å man märker ingen skillnad :)

• Eleonor01

Sassus

Pepparkaksmuffins lät gott! Ska prova det i helgen. Ska ändå baka saffransmuffins å göra ett pepparkakshus :) tack för tipset!

• Eleonor01

Har inget speciellt recept. Tar nåt i högen för med saffran kan det inte gå fel :) jag är jätte dålig på att baka lussekatter. Mina blir alltid så torra eller för lösa så saffransmuffins har lagom svårighetsgrad för min del ;) prova med crème chees frosting! Mums!!

Cream cheese frosting till cupcake

Ingredienser
    60 g mjukt smör
    5 dl florsocker
    1 tsk vaniljsocker
    1 msk färskpressad citron, saften
    100 g Philadelphiaost
    Några droppar valfri karamellfärg

• Eleonor01

Har just nu en plåt med apelsinskivor i ugnen. Ska torka å använda som dekoration. Jag gned in ena sida med malen kanel å nejlika. Det luktar helt underbart i hela huset :) billig dekoration som både luktar gott å ser dekorativt ut. Tack för länken :)

• Eleonor01

Saffrans biscotti

100 g Smör
    1 - 2 kuvert saffran a 0,5 g
    50 g grovhackad skalad mandel
    2 ägg
    1½ dl socker
    5 dl mjöl
    1½ tsk bakpulver
    1 dl russin (om man gillar det)

200 grader 10+5+5 min
    Smält smör å lägg i saffran, låt svalna. Vispa ägg å socker poröst. Blanda de torra ingredienserna. Häll smöret i äggsmeten. Häll i de torra ingredienserna lite i taget. Gör tre längder, lika långa som plåten å bakplåtspapper. Grädda i tio min. Ta ut skär den på tvären å lägg in dem igen i 175 grader i fem min med den skurna sidan upp. Ta ut å vänd dem efter fem min. Stäng sen av ugnen å sätt en slev emellan luckan å låt de stå där tills de torkat.

Helt underbara!!! :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!