Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Jag längtar till jul!!!

pensé skrev 2010-12-06 15:30:45 följande:
    Hur var det på Liseberg? Hade ni barn med er?
    Vi ska dit på torsdag med en 4åring och en snart 3-åring och funderar på om du kunde tipsa lite :) Ngt man inte får missa? Något som är svårt att hitta? Bra ställe att äta på? Jättetacksam för svar!

F.ö. har här inte blivt så juligt ännu, vi har varit både magsjuka och dunderförkylda. men nu i em tänkte jag baka lussekatter med barnen. Sen ska jag börja fila på julgodisplanerna. Brukar aldrig göra tryffel men ska prova på några sorter i år. Nästan alla julklappar är färdigköpta, har bara syrran kvar :)
    Vi hade inte barnen med oss och det är jag glad för nu, för det var väldigt mycket folk. Det fanns ju en hel del aktiviteter just för barn och en del karuseller var öppna, så de bitarna är nog kul för barnen, men trängseln kändes lite för mycket. Men det var jättemysigt - min man sa att det var som att gå runt i en sagovärld. 

Eftersom de inte öppnade förrän 13:00 på söndagen så åt vi middag i stan innan vi åkte dit och fikade där inne. Det fanns mycket gott att välja mellan och man kunde fika både inne och ute.
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah
    Koppkaka skrev 2010-12-08 18:28:54 följande:
    Jag ska bli mamma! Vilken fantastisk julklapp Hjärta
    Grattis!
  • Neelah

Idag har jag gjort lite julkort (att lägga julklappspresentkort i) och packat in en del av julklapparna. Nu ska jag göra pepparkaksdeg så att vi kan baka pepparkakor imorgon.

• Neelah

Nu är granen klädd och julklapparna klara - jag fick akuthandla mer rött snöre igår så att jag kunde packa klart de sista. Idag ska vi göra marsipangrisar eller tomtar eller nåt. De flesta av mina jular när jag var liten var ganska hemska eftersom mina föräldrar var alkoholister, men jag mindes plötsligt en jul när jag och mamma satt och gjorde marsipangodis tillsammans, bara hon och jag, och jag tyckte att det var så mysigt trots att jag inte ens gillar marsipan.

Knäck ska kokas också och julkuddarna till soffan behöver sys ihop... 

• Neelah
    Pigelinen skrev 2010-12-22 08:26:01 följande:
    Allt är klart nu, julen får gärna komma
    God Jul till er alla!
    Nej, inte än. Mina kuddar är inte klara och köttbullarna och knäcken är fortfarande bara tankar och jag hade glömt bort en present som jag måste göra (tillverka). Julen får allt vänta två dagar till.
  • Neelah

Den röda brickan med vita blockljus är framplockad. Glad

• Neelah

Jag har brutit mot min egen regel och ätit årets första julskinksmacka. Okej, den hette "helgskinka" i affären, men den smakar precis likadant! :-P Min man hade kokat risgrynsgröt och tog en skinkmacka till och utropade glatt: "Det känns precis som jul!" Tomte

Nästa vecka ska jag till Ullared och risken är att jag kommer hem med julsaker istället för kläder. Jag har ingen erfarenhet av Ullared, så kom gärna med tips om vad jag ska tänka på. Fynd är ju alltid trevligt. Skrattande

• Neelah
    Annika i Gbg skrev 2011-11-05 19:51:55 följande:
    Och bara tre veckor tills vi får ställa fram adventsljusstakarna mm!
    Ännu bättre! Kransen till dörren ligger redan och väntar och vi har hittat en fin ny adventsljusstake som vi ska köpa.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!