Jag längtar till jul!!!
">
Idag ska jag sätta upp vår nalleby i köket. Det är en sån där med fiberoptik som lyser fint i vintermörkret. Ljusstakarna och stjärnorna får vänta en vecka till. :)
Igår var jag hos min mormor och hjälpte henne lite och hon hade köpt en röd pläd åt mig för att hon visste att jag letade efter såna. Hon är bäst min mormor!
Jag hittade också två jultavlor som jag inte har ramat in och som jag tänkte hänga upp i vardagsrummet. Jag får ta lite bilder sen när det är klart.
Nu är vår nalleby uppe. Så här ser den ut när den är tänd och det är mörkt i rummet:
Till helgen ska jag ha barnaktivitet på julmarknaden i Forshaga. Jag ska göra julkort med barnen. Vi får se hur det går. Jag har ju gjort sånt förr, men nu väntas det tydligen väldigt många barn...
Nu är kransen hängd på ytterdörren och adventsljusstakarna är framplockade. Jag har hunnit koka lite marmeladgodisar också, men de lär nog vara uppätna innan jul.
Igår var vi på Lisebergs julmarknad och det var jättemysigt. Nu är också alla julklappar utom två klara och jag pyntar och grejar de få stunder jag har över under dagarna mellan alla jobb. Jag har ofta funderat på varför jag får så många jobb strax innan jul varenda år.
Jag tycker årets julkalender är riktigt bra. Vi brukar kolla på den på SVT Play varje kväll innan vi somnar ("vi" är jag och min man).
Nu har vi äntligen fått lite snö också. I år har vädret verkligen varit bakvänt, för vi brukar alltid ha mycket snö, men nu verkar den ha kommit söderut istället. Kallt har vi haft i alla fall så att det har gnistrat som diamanter i hela trädgården. :)