Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Jag längtar till jul!!!

Virkad tomte. Lite ojämn, men jag ska nog få till det när jag gjort några fler.

Julgransdekorationer i papper, trä och metall. Blixten förstörde lite - papperet är blått och mönstrat och jag har även gjort i andra färger.

Så här ser "kulan" ut när den är klar:

Virkad julgranskula. Ska göra många med olika mönster och färger.

Jag har även gjort några julkort, men glömde att fotografera dem. Försöker komma ihåg det efter jobbet idag. Sen tänkte jag testa en annan typ av virkade kulor, där man liksom virkar ett skirt mönster runt en vanlig kula.

Följ dina drömmar
  • Neelah
    Aniiee skrev 2014-11-10 10:32:07 följande:
    Fina. Stora tjejen tjatar om att vi ska göra nissebollar, så det får vi väl göra. OM jag kommer ihåg hur man gör.....
    Mönstret till den virkade finns i en blogg som heter "Livet i pastell". Annars går det säkert jättebra att göra med träkulor, lite rött tyg. lite färg och garn.
    Följ dina drömmar
  • Neelah
    dejan9209 skrev 2014-11-10 10:54:02 följande:

Ne fy fasen vad kul!

Vänner det kommer bli en sjukt bra kul, fick nyss reda på en het nyhet för oss julgalna!

Det kommer bli så sjukt bra detta! 

http://www.mynewsdesk.com/se/kanal-5-sverige/pressreleases/sveriges-godaste-jul-i-kanal-5-1080413?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Alert&utm_content=pressrelease

Men jag har ju inte femman. Hoppas att det inte är premium på play...
    Följ dina drömmar
  • Neelah
    nozpa skrev 2014-11-10 13:28:40 följande:
    Neelah: Så fint. :) Jag har inte virkat på något år nu, men förrförra året virkade jag änglar och hjärtan till granen. Kanske ska jag ge mig i kast med att virka kulor också. Får se om jag hinner hehe. Är inte så snabb på det där med att virka. :)
    Tack! Det är ju så kul! Jag håller på med en andra tomte, en kula till är klar och jag hoppas på att hinna några varje kväll ett tag framöver. 
    Följ dina drömmar
  • Neelah

Imorgon ska vi ha julloppis på hembygdsgården och jag har gjort en massa julgrejer och rensat i jullådorna, så nu hoppas jag få ihop lite pengar till nya juldekorationer till huset i Frankrike där jag hoppas att vi firar jul nästa år.

Följ dina drömmar
  • Neelah

Jag börjar tidigt. Köttbullarna och de flesta julklapparna är redan klara. Jullådorna är framplockade så det bara är att sätta upp grejerna till advent. Adventsljusstaken är fixad, så det är egentligen bara lite mat och godis kvar att fixa. Men det hinns - den mesta maten kan man ju frysa. 

Följ dina drömmar
  • Neelah
    lollsanT skrev 2014-11-20 20:24:56 följande:

Har någon förslag på vad man kan ge en syster som inte vet vad hon önskar sig, inte är så förtjust i parfym, har väldigt speciell klädsmak, inte vill ha något till hemmet? Lika svårt varje år. I typ 14 års tid har hon önskat sig presentkort på Lindex och H&M men nu står inte ens det med på listan....

Godsaker hon tycker om, några skraplotter, om hon gillar sport eller teater så kanske en biljett till nåt sånt skulle funka, biobiljetter, massage, ansiktsbehandling eller nåt annat ompysslande...
    Följ dina drömmar
  • Neelah

Jag kommer att titta trots att den inte är julig, men kommer nog att kolla på nåt juligt parallellt...

Följ dina drömmar
  • Neelah

Här börjar det mesta bli klart. Bara det som inte går att frysa är kvar, så det är bara att pynta lite i taget...

Följ dina drömmar
  • Neelah

Här får vi också en vit jul ser det ut som och riktigt kallt. Jag längtar till imorgon!

Följ dina drömmar
  • Neelah

Hoppas att ni alla har haft en lika bra jul som vi har. Nu tar jag paus från tråden och återkommer när nästa jul närmar sig.

Följ dina drömmar
  • Neelah

Här i södra Frankrike är det över 20 grader varmt och jag sitter ute och virkar en julduk till vårt nya hem.

Följ dina drömmar
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!