Jag längtar till jul!!!
Fortfarande vaken. Jag ska vänta till ungefär 8, sen ska jag göra knäck. I min nya gjutjärnspanna. Som väger ett ton, minst....
Fortfarande vaken. Jag ska vänta till ungefär 8, sen ska jag göra knäck. I min nya gjutjärnspanna. Som väger ett ton, minst....
Igår pepparkaksmuffins, idag kavring, knäck och köttbullar. Jag är redan hungrig....
Vi får banne mig en vit jul i år! Yay!!! Snön ligger på backen och det visar minus en vecka framåt!
Bara en timme kvar på sista skinkorna. Sen kan jag sluta laga mat och börja fira jul.
Hoppar in i tråden och konstaterar att den lever lite smått. Jag håller på att gå igenom en låda med utklippta recept (allers, mersmak, hemmets journal odyl) och har träffat på ett lager julrecept. Kom att tänka på den här tråden =)
Bara ett halvår kvar till jul,och jag kaaaaanske får en jättebra julklapp. Min läkare sa nämligen idag "om du fortsätter så här kan vi friskförklara dig till jul." Så det är väl bäst att jag fortsätter så här =P
Tack ska ni ha =)
Någon annan som funderar på julklappar åt folk och fä? Jag kan inte låta bli att fundera, trotts att jag avskyr att köpa julklappar.....
Det ska böjas i tid.
Härligt Aniiee!
Fråga till samtliga, hur ser er förberedelsetid ut inför julen? När göra köttbullar, baka, fixa etc? Någon som har ett tidsschema? :)
Skalade precis två clementiner..... Oj vad det doftade jul:)))