Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Abbe83 skrev 2014-11-13 14:35:19 följande:

Har ni plastgran eller riktig gran? Var kan man hitta en naturtrogen plastgran? Vad har ni för julgransbelysning?
    Nu har vi en gammal plastgran som det lossnat delar ifrån. Så behöver ny plastgran+ julgransbelysning. 

Riktig gran, annars är ja'nte me! En röd......

Men plastgranarna är ju rätt bra nuförtiden, så....
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    nozpa skrev 2014-11-13 20:02:16 följande:

Er favoritjulklapp att slå in? Började fundera på det när min leverans från bokus kom. Inser att alla jag känner som jag köper julklappar till får en bok. Barn som vuxen. Det är min favoritjulklapp att slå in. Blir alltid snyggt!

Min man älskar saker med detaljer, och att slå in dom som dom ser ut.

Håller med dig. Böcker (och filmer, spel och annat platt). Annars går ju pappret bara sönder. 
  • Aniiee
    Eena skrev 2014-11-14 13:34:26 följande:

Igår var jag och handlade en massa ingredienser för att baka i helgen! Måste förbereda advent Har någon här gjort kokostoppar nån gång? Håller de två veckor? Kan man frysa dem?

Vad för slags kokostoppar?`En "hög kokos" eller är det skumbollar? Varianten "en hög kokos" håller ett par veckor i en tät burk, men jag skulle inte frysa de. Jag tycker inte det blir bra. Varianten "skumbollar" går däremot utmärkt att frysa, men håller inte så bra i kylskåpet (max en vecka).
  • Aniiee
    Eena skrev 2014-11-14 13:55:10 följande:
    Tack! Jag tänkte på "en hög kokos". Hittade ett recept i en jultidning på såna lite mer gammaldags kokostoppar med chokladknappar i och sen doppar man botten i apelsinchoklad. Blev sjukt sugen. Får se om jag bakar dem i helgen. Satsar i första hand på det som jag VET håller. Saffransdrömmar, mjuk pepparkaka (som ska rostas på första advent), pepparkaksbiscotti och mjukt saffransbröd. Kanske räcker som bakprojekt för helgen...
    Det lät verkligen supergott. Får testa det sen, med apelsinchoklad och nonstop.

Jag måste erkänna att jag inte är så himla förtjust i saffran, men saffransdrömmar lät gott =P
  • Aniiee
    molly50 skrev 2014-11-14 17:38:11 följande:
    Absolut! Visst är det så!
    Och jag brukar tänka att de ska ju ändå rivas sönder sen.
    När jag var tonåring var jag superförsiktig när jag öppnade julklappar. Absolut inte riva sönder pappret. 

Jag använde det och skrev dikter på baksidan =)
  • Aniiee
    LCG skrev 2014-11-14 19:07:44 följande:

Så! Nu har jag läst ikapp!

Längtar massor till julen nu! Om exakt 2 veckor åker julen upp här hemma hos oss. Ska bli så mysigt Glad

Hur har ni det med kyla och snö där ni bor? Här är det konstant typ 8-10 plusgrader ute och regn mest hela tiden, bara grått, lerigt och trist? Med undantag för förra torsdagen då temperaturen låg runt nollan och det snöade! Var så pass att det faktiskt la sig (om än ett tunt,tunt täcke), men på lördagen hade allt smält bort igen? Skrikandes 

Gee, orkade du verkligen det? Wow Solig

Låt mig gissa, du bor söder om huvudstaden? Tungan ute Eller rent av i södra delen av huvudstaden. För precis som du säger är det grått, regnigt och typ 8 plus här på Södertörn. Förutom förra torsdagen (eller, ja, alltså, den 6e nov.)
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-11-14 19:16:34 följande:

Här är paketkalendern som nu är helt färdig!

Fin kalender och fina paket =)
  • Aniiee
    LCG skrev 2014-11-16 13:44:58 följande:
    Japp! Vill ju inte missa alla bra tips, recept osv som ni delar med er

Jodå, vi bor söder om huvudstaden, Järna i Södertälje kommun närmare bestämt. Tycker minsann att vintern borde lägga sig över hela landet nu! Iallafall senast till första advent!
    =) Ja, tack! Vinter ner till Rom eller så tycker jag kan vara bra!
  • Aniiee

Helskum fråga, kanske men ... vad känns mer juligt, glass med pepparkaka eller glass med polkagris?  Eller ska man vara lite fräck och köpa en av varje?

• Aniiee
    Koppkaka skrev 2014-11-17 14:27:02 följande:
    Pepparkaka
    dejan9209 skrev 2014-11-17 14:33:39 följande:
    Pepparkaka! men båda låter underbart! 
    Gör din egna glass med pepparkaka och Apelsin?
    Vad tror ni om den kombon i glass?
    Det får bli pepparkaka, om de har den inne (fick erbjudande på glassen)

Syltad apelsin, isf. Eller swirl av apelsincoulis. Funkar utmärkt. Jag gör egen glass stup i kvarten och har testat det mesta. 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!